kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • כן כתב הרמב"ן ז"ל בהקדמת פרושו על התורה, וז"ל, "ואני הנני מביא בברית נאמנת וכו' לכל מסתכל בספר הזה וכו' מכל הרמזים אשר אני כותב בסתרי התורה, כי אני מודיעו נאמנה שלא יושגו דברי ולא יודעו כלל בשום שכל ובינה זולת מפי מקובל חכם לאזן מקבל מבין". וכמתכונתו כתב ג"כ הרב חיים ויטאל ז"ל בהקדמה לעץ חיים. וכן בדברי חז"ל (חגיגה י"א:) "אין דורשין במרכבה ביחיד אלא א"כ הוא חכם ומבין מדעתו.בהע''ס, מהות חכמת הקבלה Rambanas savo Toros komentarų įvade rašo: „Iš tikro aš pateikiu patikimą sandorį.... kiekvienam žvelgiančiam į šią knygą... Tai reiškia, kad visose užuominose, kuriose aš rašau apie Toros paslaptis, aš tvirtai patikinu, kad mano žodžių negalima suvokti jokiu protu ir jokiu intelektu,tik iš išminčiaus kabalisto lūpų labai nuovokiam mokiniui“. (Baal Sulamas „Kabalos išminties esmė“)

זהר חדש חקת שירת הבאר 

Zohar „Daina“

rabi Šimonas ben Jochajus

 
 
 

Uždaryti užduotį

   


                                             


                                                               (Ištraukos)


Ateik pažiūrėk.
Šventumas turi „dvylika vartų“, ir tai švento miesto, vadinamo Jeruzalė, paslaptis.
Iš šių „vartų“ išeina dvylika aukštutinių dovanų, ir tai:
„Gėris, linksmumas, palaiminimas, taika, pagalba, tyrumas, Tora, išmintis, gyvenimas, troškimas, turtas ir garbė“.
Ir visos dvylika Izraelio giminių maitinosi iš šių „vartų“.


Iš tikro, kai vyras veda moterį, jis susilieja su „šventumu“,
t. y. kai vyras nėra vedęs, jis neturi „šventumo“,
nes Šchina (dieviškas buvimas) nedvelkia ten, kur yra trūkumas.
Todėl nevedęs vyras neturi dvylikos „aukštutinių dovanų“.


Todėl kiekvienas, gyvenantis be žmonos,
gyvena be „gėrio“, kaip parašyta:
„Negerai žmogui būti vienam“ (Berešit 2 – 18).


Gyvena be „linksmumo“, kaip parašyta:
„Ir linksminsies tu ir tavo namai“ (Dvarim 14 – 26).


Gyvena be „palaiminimo“, kaip parašyta:
„Suteikti savo namams palaiminimą“ ( Jechezkel 44).


Gyvena be „taikos ir tobulumo“, kaip parašyta:
„Ir sužinosi, kad taika tavo palapinėje“ ( Jobas 5).


Gyvena „be pagalbos“, kaip parašyta:
„Padarysiu jam pagalbininką pagal jį“ (Berešit 2 – 18).


Gyvena „be tyrumo ir apsivalymo“, kaip parašyta:
„Ir apsivalys save ir savo namus (Vajikra 16).


Gyvena be Toros, kaip parašyta:
„Ar turiu aš pagalbą, ar yra į ką atsiremti?“ (Jobas 6 – 13).


Gyvena „be išminties“, kaip parašyta:
„Protingos moterys stato namus“ ( Mišlei 14 – 1).


Jei žmogus gyvena be žmonos, jis „neturi gyvenimo“, kaip parašyta:
„Atsimink gyvenimą su žmona, kurią mylėjai“ (Kohelet 9 – 9).


„Neturi troškimo“, kaip parašyta:
„Rado žmoną, rado gėrį ir troškimą iš Kūrėjo“(Mišlei 18 – 22).


„Neturi turto“, kaip parašyta:
„Pasitiki ja vyro širdis ir turtų netrūksta“ (Mišlei 31 – 11).


„Neturi garbės“, kaip parašyta:
„Maloni žmona sąlygos garbę“(Mišlei 11-16).


Todėl, būtina turėti žmoną, ir ji vadinasi malchut – „Kūrėjo baimė“, kaip parašyta:
„Kūrėjo baimė – tyra (Tehilim 19 – 10).


Todėl, kai vyras veda moterį, atsidaro jam „dvylika vartų“ ir išlieja ant jo palaimą,
nes jis yra malchut (karalystės) „šešėlyje“ ir tampa tobulu.