kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • !חג פסח כשר ושמח Linksmo ir košerinio Pesacho!
  • „Nes Tu – Kūrėjas, mūsų Dievas, sugrąžinantis vėją ir nuleidžiantis rasą – palaiminimui, o ne prakeikimui, gyvenimui, o ne mirčiai, sotumui, o ne alkiui!“ (Iš Maldos apie rasą).

הקדמה לתלמוד עשר הספירות עח, עט, פ  

Įvadas į „Mokymą apie dešimt sfirot“

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį




                                                       78.


Ir pasakysiu tau, kad šis „matymas“ ateina pas žmogų dėka „akių atvėrimo“ Šventoje Toroje, kaip pasakyta: „atverk man akis ir pamatysiu stebuklus iš Tavo Toros“ (Tehilim 119 – 18).
Todėl iš sielos yra priimama priesaika, dar prieš jai „įeinant“ į kūną:
„nors ir visas pasaulis sakys, kad tu teisuolis, būk „savo akyse“, kaip nusidėjėlis“ (Talmudas, Nida 30).
Taigi „savo akyse“ būtent, tai reiškia, kad kol dar žmogus nenusipelnė „akių atvėrimo“ Toroje, jis turi laikyti save nusidėjėliu, nenukreipiant akių į aplinkinių nuomonę ir laikant save teisuoliu.
(Tai reiškia, kad jei visi mato, kad žmogus „iš išorės“ yra teisuolis, tada pradeda galvoti, kad jis  ir iš tikro yra teisuolis).
Taigi dabar taip pat galima suprasti, kodėl įrašė palaiminimą: „savo pasaulį pamatysi savo gyvenime“ palaiminimų pradžioje.
Tai reiškia, kad prieš šią pakopą, t.y. „akių atvėrimą“ šventoje Toroje, žmogus nenusipelno net pakopos „nevisiškas teisuolis“.



                                                            79.


Tačiau reikia suprasti, jei žmogus žino pats, kad jau įvykdė visą Torą, ir taip pat visas pasaulis su tuo sutinka, kodėl viso šito žmogui nepakanka?
Tačiau dar žmogus yra prisaikdinamas, kad laikytų save „nusidėjėliu“?
Ir todėl, kad žmogui trūksta šios nuostabios „atvėrimo akių Toroje“ pakopos, t.y. „pamatyti savo pasaulį dar gyvenant“, žmogus turi laikyti save nusidėjėliu?
Šitie dalykai labai keisti.



                                                            80.


Jau kalbėjome, kad žmogus supranta „Kūrėjo valdymą” keturiais lygiais.
Taigi yra du „Kūrėjo veido” paslėpimo, ir du „Kūrėjo veido” atvėrimo lygiai.
Tačiau reikia suprasti, kodėl „Kūrėjo veidas”, t.y. „Kūrėjo gerumas” yra paslėptas nuo žmonių.
Ir iš tikro tai yra padaryta su didele išmintimi, t.y. tam, kad duoti galimybę žmonėms patiems stengtis Kūrėjo darbe, vykdant Torą ir priedermes, „laisvu pasirinkimu”.
Tai reiškia, kad tada Kūrėjas gauna iš žmogaus darbo Jo Toroje ir priedermėse žymiai didesnį malonumą, negu iš „aukštybės angelų”, kurie visai „neturi pasirinkimo“.
Tai reiškia, kad angelai privalo atlikti savo misiją, kaip yra žinoma.
Ir čia yra dar ypatingų dalykų, apie kuriuos jau negalima kalbėti…