kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • הא לחמא עניא די אכלו אבהתנא בארעא דמצרים. כל דכפין ייתי ויכול, כל דצריך ייתי ויפסח. השתא הכא, לשנה הבאה בארעא דישראל. השתא עבדי, לשנה הבאה בני חורין. הגדה של פסח Štai vargo duona, kurią valgė mano tėvai Egipto žemėje. Kiekvienas norintis gali ateiti ir valgyti, kiekvienas norintis atlikti Pesachą (Peršokimą), gali ateiti ir atlikti. Šiandien – čia, rytoj – Izraelio žemėje. Šiandien – vergai, rytoj – laisvi. (Pesacho Hagada)
  • !חג פסח כשר ושמח Linksmo ir košerinio Pesacho!

הקדמה לתלמוד עשר הספירות קמב ,קמג, קמד, קמה  

Įvadas į „Mokymą apie dešimt sfirot“

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį




                                                       142.


Dabar galima šiek tiek paaiškinti kabalos išminties esmę, t.y. pateikti patikimą apibrėžimą, kad žmogus nenuklystų į išsigalvotas fantazijas.
Ir čia reikia žinoti, kad šventa Tora dalinasi į keturis aspektus, apimančius visą realybę.
Tai reiškia, kad mūsų pasaulyje bendrai galima išskirti tris aspektus, ir jie vadinami: „Olam“ (pasaulis),
„Šana“ (metai),
„Nefeš“ (siela).
Ir ketvirtas aspektas – tai šių trijų realybės dalių egzistavimo keliai, t.y. šių aspektų aprūpinimas, valdymas ir visi jų įvykiai.



                                                              143.


Paaiškinimas.
Realybės „išorinė” pusė,
kaip dangus, dangaus skliautas, žemė, jūros ir pan.,
aprašyti šventoje Toroje,
viskas tai vadinama pavadinimu „Olam” (pasaulis).


Realybės „vidinė” pusė,
t.y. žmogus, gyvulys, gyvūnas ir paukštis pagal savo rūšį ir pan.,
pateikti Toroje, atitinkamose išorinėse vietose,
vadinami „Nefeš” (siela).


Pasaulio kartų kaita, pagal priežastį ir pasekmę,
kaip kartų lyderių kaita nuo Pirmo Adamo iki Jehošua ir Kalevo, įėjusių į Izraelį,
pateiktų Toroje.
Kur „tėvas” skaitosi kaip „priežastis”, o „sūnus” – jo pasekmė.
Taigi, realybės dalių vystymasis pagal „priežastį” ir „pasekmę”,
vadinami pavadinimu „Šana” (metai).


Ir visi realybės egzistavimo keliai,
tiek „išorinės”, tiek ir „vidinės” realybės pusių,
t.y. visas valdymas ir visi jų įvykiai,
vadinami pavadinimu „Kijum aMecijut” (Realybės Egzistavimas).



                                                              144.


Ir reikia žinoti, kad keturi dvasiniai pasauliai, kabalos išmintyje vadinami:
Acilut, Brija, Jecira ir Asija, išėjo vienas po kito, kaip „spaudas” ir „antspaudas”.
Tai reiškia, kaip viskas yra įrašyta ir atvaizduota „spaude“, viskas būtinai „atsiveria“ ir išeina „antspaude“, nei mažiau, nei daugiau.


Taip buvo ir pasaulių vystymesi.
Taigi, visi keturi aspektai „Olam“ (pasaulis), „Šana“ (metai), „Nefeš“ (siela) ir jų „Egzistavimas“, t.y. viskas, kas buvo pasaulyje Acilut, viskas išėjo, „atsispaudė“ ir atsivėrė pasaulyje Brija.
Ir iš pasaulio Brija į pasaulį Jecira, o iš pasaulio Jecira į pasaulį Asija.



Tai reiškia, kad visi aspektai „Olam“ (pasaulis), „Šana“ (metai), „Nefeš“ (siela) su visų jų „Egzistavimo“ pobūdžiu, matomu mūsų pasaulyje prieš mūsų akis, viskas „nusileido“ ir „atsivėrė“ iš pasaulio Jecira.
Ir pasaulyje Jecira iš „aukštesnio“ pasaulio, taip kad visų daugybės detalių, esančių prieš mūsų akis, šaltinis yra iš Acilut pasaulio.


Ir ne tik, bet net visi tie „atsinaujinimai“, pastoviai atsinaujinantys mūsų pasaulyje, turi būtinai pirmiausiai „pasirodyti“ aukščiau – Acilut pasaulyje, kol iš ten ateina į mūsų pasaulį.
Kaip apie tai parašė išminčiai:
„Nėra jokios žolės žemai, kuri neturėtų Angelo ir Prižiūrėtojo iš aukščiau, mušančio ją ir sakančio: Auk“ (Berešit Raba 10).
Ir tai paslaptis:
„Žmogus nepajudina piršto „apačioje“, kol jam apie tai nepaskelbia „viršuje“ (Talmudas, Chulin 7 – 2).
Ir suprask. 



                                                             145.


Ir žinok, kad iš Toros apsirengimo aspektais:
„Olam“ (pasaulis),
„Šana“ (metai),
„Nefeš“( siela) ir jų
„Egzistavimu“ mūsų (materialiame) pasaulyje, išeina draudimai, nešvarumai ir netinkamumai.
Tai reiškia, kad visi šie apribojimai išeina iš „atviros“ Toros.
Kaip jau sakėme, kad ir čia Kūrėjas yra apsirengęs Toroje, paslaptimi:
„Tora ir Kūrėjas yra viena“.


Tačiau čia Kūrėjas yra dideliame paslėpime, nes šie Toros materialūs „drabužiai“ yra „sparnai“, paslepiantys ir uždengiantys Kūrėją.
Tačiau trijuose aukštesniuose pasauliuose Acilut, Brija ir Jecira Toros „drabužiai“ aspektais „Olam“, „Šana“, „Nefeš“ ir jų „Egzistavimas“ yra labai skaidrūs.
Todėl šie Toros drabužiai bendrai vadinami „kabalos išmintimi“.