kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • תנא דבי אליהו: מעיד אני עלי שמים וארץ, בין איש בין אשה, בין גוי בין ישראל, בין עבד בין שפחה, הכל לפי מעשיו, רוח הקודש שורה עליו. רח''ו שערי קדושה Moko Tana de bei Elijahu (mokymo namai priskiriami pranašui Elijahu): „Liudiju aš prieš dangų ir žemę, kad šventą dvasią gali pasiekti kaip vyras, taip ir moteris, kaip gojus, taip ir Izraelio sūnus, kaip tarnas, taip ir tarnaitė. Viskas priklauso nuo žmogaus veiksmų. Ir pagal tai, gali ant žmogaus nusileisti „Šventa dvasia“. (rabi Chaimas Vitalis „Šventumo vartai“)

שמעתי מ 

„Šamati“ 40

ravas Baruchas Ašlagas

 
 
 

Uždaryti užduotį





                                         „Tikėjimas mokytoju“


Žinoma, kad yra „kairės“ pusės dvasinis kelias ir „dešinės“ pusės dvasinis kelias.
Žodis „dešinė“ ימין (jamin) yra artimas žodžiui הימן (heimin) „tikėjo“.
Todėl pasakymą: „Ir patikėjo (Abrahamas) Kūrėju“ (Berešit 15 – 6), Targumas, Toros vertimas aramitu, verčia: „Ir laikėsi dešinės“.


Dvasiniame darbe „dešinė“ pusė vadinasi „tobulumas“, o kairė – „netobulumas“, t.y. „kairės“ pusės kelyje trūksta ištaisymų.
Todėl, kai mokytojas sako mokiniui eiti „dešinės“ pusės keliu, tada mokinys turi tikėti mokytojo žodžiais, ir eiti „dešinės“ pusės keliu, vadinamu „tobulumas“.


Kas tai – „tobulumas“, kuriuo mokinys turi eiti?
Tai reiškia, kad mokinys turi įsivaizduoti, lyg jis jau nusipelnė tobulo tikėjimo Kūrėju.
Ir jau yra pas mokinį pajautimas „visu kūnu“, kad Kūrėjas valdo visą pasaulį aspektu: „Geras ir darantis gerumą“.
Kitaip sakant, kad visas pasaulis gauna iš Kūrėjo vien tik gerumą.


Tačiau, kai mokinys iš tikro įsižiūri į save, jis mato, kad jis yra „nuogas“, nieko neturi ir jam visko trūksta.
Ir kai pasižiūri į pasaulį, taip pat mokinys mato, kad visas pasaulis kenčia kančias, kiekvienas žmogus pagal savo „pakopą“.
Tada mokinys turi sakyti, kaip parašyta: „Jie turi akis, bet nepamatys“ (Tehilim 115 – 5).
Žodis „jie“ reiškia, kad visą tą laiką, kol žmogus randasi „daugumos“ valdžioje, kuri vadinasi „jie“, todėl nematys „tiesos“.


Kas tai – „daugumos“ valdžia?
Tai visas tas laikas, kai yra žmoguje du norai.
Tai reiškia, kad žmogus nors ir tiki, kad visas pasaulis priklauso Kūrėjui, bet jis taip pat tiki, kad ir pačiam žmogui kai kas priklauso.
Tačiau iš tikro žmogus turi anuliuoti savo „valdžią“ prieš Kūrėjo „valdžią.
Taigi žmogus turi sakyti, kad jis nenori gyventi dėl savęs, bet visas jo gyvenimas – padaryti „malonią dvasią“ Kūrėjui.
Tada žmogus visiškai anuliuoja savo paties valdžią ir randasi „Vienintelio“ valdyme, ir tai – Kūrėjo valdymas.
Ir tik tada žmogus gali pamatyti tiesą, kad Kūrėjas valdo pasaulį savybe: Geras ir darantis gerumą.



Tačiau visą tą laiką, kai žmogus randasi „daugumos“ valdžioje, reiškia, kad pas jį proto ir širdies aspekte dar yra du „norai“, todėl žmogui nėra galimybės pamatyti tiesą.
Tada žmogus turi eiti tikėjimu „aukščiau logikos“ ir sakyti: „jie turi akis, bet nepamatys“ – tiesos.


Taip pat, kai žmogus žiūri į save ir nori sužinoti, ar jis dabar randasi dabar „kritimo“, ar „pakilimo būsenoje“, jis ir šito negali žinoti tiksliai.
Taigi galvoja, kad jis randasi „kritimo“ būsenoje.
Tai taip pat nėra tiesa.
Gali būti, kad žmogus dabar randasi „pakilimo“ būsenoje, nes jis mato savo tikrą savo „padėtį“ – kaip jis yra nutolęs nuo „švento“ darbo.
Todėl skaitosi, kad dabar žmogus yra arčiau tiesos.


Ir gali būti atvirkščiai – mokinys jaučia, kad dabar jis yra „pakilimo“ būsenoje.
Tačiau iš tikro jis yra „gavimo sau“ – „egoizmo“ valdžioje, vadinamoje „kritimu“.
Tai reiškia, kad tik tas, kuris jau yra „Vienintelio“ valdyme, gali tai atskirti ir sužinoti tiesą.


Todėl mokinys turi remtis mokytojo nuomone ir tikėti tuo, ką jam sako mokytojas.
Taip reiškia, kad žmogus turi elgtis pagal tai, kaip jam liepia mokytojas.
Taigi, nors mokinys mato daug nuomonių ir teorijų – mokymų, kurie nesutampa su jo mokytojo nuomone, mokinys vis tiek turi tvirtai remtis mokytojo nuomone.
Žmogus turi sakyti:
Jei tai, ką jis supranta dabar, arba ką mato kitose knygose, neatitinka mokytojo nuomonės, tai yra todėl, kad mokinys dabar randasi „daugumos“ valdžioje.
Todėl žmogus negali suprasti „tiesos“ ir pamatyti to kitose knygose...