kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • וכאשר חוטא חטא הראוי להכרת, נכרת אותו ענף מהגוף האילן ונשאר נפרד ממנו ועומד בעולם הזה כרוח הבהמה. רח''ו שערי קדושה Todėl, kai žmogus daro sunkią nuodėmę, ši „šaka“ yra „nukertama“ nuo „šaknies“, ir pasilieka mūsų pasaulyje kaip „gyvuliška dvasia“ (רוח בהמה – ruach behema). (rabi Chaimas Vitalis „Šventumo vartai“)

הקדמה לספר הזהר מא, מב  

Įvadas į knygą Zohar

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį




                                                                  41.


Dar mums liko išsiaiškinti, kam žmogui yra reikalingi visi šie Kūrėjo sukurti aukštutiniai pasauliai?
Pirmiausiai reikia žinoti, kad visa realybė bendrai dalinasi į penkis pasaulius, kurie vadinasi:


1. Adam Kadmon.
2. Acilut.
3. Brija.
4. Jecira.
5. Asija.


Tačiau kiekviename iš jų yra be galo daug dalių.
Iš tikro visi pasauliai – tai penkių sfirot Keter, Chochma, Bina, Tiferet ir Malchut aspektas.
Tai reiškia, kad pasaulis Adam Kadmon – tai sfira Keter,
Acilut – sfira Chochma,
Brija – sfira Bina,
Jecira – sfira Tiferet ir
Asija – sfira Malchut.


Ir šviesos, kurios „apsirengia“ šiuose penkiuose pasauliuose vadinamos Je – cha – n – ra – n.
Tai reiškia, kad
- šviesa jechida šviečia pasaulyje Adam Kadmon,
- šviesa chaja šviečia Acilute,
- nešama – pasaulyje Brija,
- ruach – Jeciroje ir
- nefeš – Asijoje.
Taip pat visi šie pasauliai ir viskas, kas yra juose yra įjungti į šventą Kūrėjo vardą:
„Jud“, „Hey“, „Vav“, „Hey“ (Havaja) ir „Jud“ raidės smaigalį.


Iš tikro pirmas pasaulis yra visai nesuvokiamas, todėl jis yra išreiškiamas „Jud“ raidės smaigaliu.
Todėl mes visai nekalbame apie šį pasaulį, o tik apie keturis pasaulius A – B – J – A.
Taigi raidė „Jud“ – tai pasaulis Acilut,
raidė „Hey“ – pasaulis Brija,
„Vav“ – pasaulis Jecira ir
apatinė „Hey“ – pasaulis Asija.



                                                                             42.


Aprašėme penkis pasaulius, kurie apima visą dvasinę realybę, išeinančią iš Ein Sofo Palaiminto iki mūsų pasaulio.
Kur kiekvienas pasaulis yra sudarytas iš penkių dalių, atitinkančių penkis kitus pasaulius, ir kiekvienas pasaulis yra įjungtas vienas į kitą.


Ir tai yra penkios sfirot:
keter, chochma, bina, tiferet ir malchut,
kuriose „rengiasi“ penkios šviesos:
nefeš, ruach, nešama, chaja ir jechida.


Taip pat kiekviename pasaulyje yra keturios dvasinės dalys:
domem (negyva), comeach (augalinė), chai (gyvulinė) ir medaber (kalbanti).


Žmogaus siela yra to pasaulio dalyje „kalbantis (medaber)“.
Aspektą „gyvulinis“ sudaro tame pasaulyje esantys angelai.
Aspektu „augalinis“ vadiname to pasaulio „rūbus“ (levušim).
Ir aspektu „negyvas“ vadinami to pasaulio „pastatai“ (eichalot).


Aspektas „medaber“ – žmogaus sielos, „aprengia“ penkias vidines sfirot k – ch – b – t – m, kurios yra to pasaulio Kūrėjo dalis.
Aspektas „chai“ – angelai, „rengiasi“ ant sielų.
Aspektas „comeach“ – rūbai, „rengiasi“ ant angelų.
Ir aspektas „domem – pastatai apsupa visus.


Iš tikro „apsirengimas“ reiškia, kad kiekviena dalis aptarnauja kitą, ir vystosi viena iš kitos.
Kaip yra paaiškinta su domem, comeach, chai ir medaber mūsų materialiame pasaulyje.
Iš tikro visos trys dalys „negyvas (domem)“, „augalinis (comeach)“ ir „gyvulinis (chai)“ mūsų pasaulyje išėjo tik tam, kad galėtų jų dėka vystytis ir tobulėti aspektas „medaber“ – „žmogus“.


Todėl visų šių trijų aspektų vaidmuo yra tik aptarnauti žmogų ir „pakelti“ jį iki tobulumo.
Taip yra ir visuose dvasiniuose pasauliuose – šios trys dalys „domem, comeach ir chai“ išėjo tik „aptarnauti ir padėti to pasaulio aspektui „medaber“ – „žmogaus sielai“.
Ir skaitosi, kad visi aspektai „aprengia“ žmogaus sielą, t.y. tarnauja jos vystymuisi.