kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • ותהר עוד ותלד בן ותאמר הפעם אודה את יהוה על כן קראה שמו יהודה ותעמד מלדת. בראשית כט' – לה Ir pastojo (Leja) vėl ir pagimdė sūnų, ir pasakė: „Dabar padėkosiu Kūrėjui“, todėl pavadino vardu „Jehuda“ (padėka) , ir nustojo gimdyti. (Berešit 29 – 35)

הקדמה לספר הזהר נ, נא 

Įvadas į knygą Zohar

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį




                                                                  50.


Ir žinok, kad šie penki šviesų n – r – n – ch – j aspektai, kurie yra gaunami Asijos pasaulyje,
tai tik šviesos nefeš n – r – n – ch – j, t.y. sudėtinės dalys.
Todėl juose visai nėra netgi šviesos ruach,
nes šviesa ruach yra tik pasaulyje Jecira,
taip kaip nešama pasaulyje Brija,
chaja – Acilute,
o jechida tik Adam Kadmone.


Tačiau kaip sakėme aukščiau, kad viskas kas yra bendrai, atsiveria netgi visose sudėtinėse dalyse iki mažiausios smulkmenos, kokią tik galima padalinti.
Ir visos sudėtinės dalys n – r – n – ch – j (naranchaj – nefeš, ruach, nešama, chaja ir jechida) yra netgi pasaulyje Asija, tačiau tai tik nefeš lygio naranchaj.


Pasaulyje Jecira yra visi naranchaj lygiai, tačiau tai tik šviesos ruach sudėtinės dalys.


Taip pat visi naranchaj lygiai yra ir pasaulyje Brija, ir tai penki šviesos nešama lygiai.


Pasaulyje Acilut yra visos naranchaj šviesos chaja sudėtinės dalys.


Kur galiausiai aukščiausiame pasaulyje Adam Kadmon visi naranchaj sudaro penkis šviesos jechida aspektus.


Ir skirtumas tarp kiekvieno pasaulio toks, koks yra skirtumas tarp kiekvienos iš šviesų naranchaj, kaip yra paaiškinta pasaulyje Asija...



                                                                     51.


Ir žinok, kad tšuva (atgaila, sugrįžimas) ir tyrumas yra priimamas viršuje tik, jei jis bus absoliutus, t.y. jei žmogus nebesugrįš vėl prie savo kvailystės (nuodėmės).
Apie tai parašyta:
„Į ką panaši tšuva (atgaila, sugrįžimas)?
Tol kol paliudija žinantis paslaptis, kad žmogus jau nebesugrįš prie savo kvailystės (nuodėmės)“.


Todėl, kaip ir sakėme, jei žmogus išsityrina savo noro gauti lygį „domem“, tada jis nusipelno pasaulio Asija parcufo nefeš, t.y. pakyla ir aprengia pasaulio Asija sfirą malchut.
Iš tikro žmogus turi nusipelnyti ištyrinti savo noro gauti lygį „domem“ su absoliučiu pastovumu, kad „jau nebesugrįš prie savo kvailystės“, tik tada jis gali pakilti į dvasinį Asija pasaulį.
Tai reiškia, kad dabar yra pas žmogų tyrumas ir absoliutus formų sutapimas su šiuo pasauliu.


Tačiau kitos pakopos, apie kurias kalbėjome, t.y. Asijos pasaulio ruach, nešama, chaja ir jechida nėra ištaisomos pastoviai.
Tai reiškia, kad noro gauti lygiams „comeach, chai ir medaber“ neturi būti absoliutus ir pastovus tyrumas, kad gauti Asijos pasaulio lygio ruach, nešama, chaja ir jechida šviesas.
Todėl apie šiuos lygius neturi paliudyti „žinantis paslaptis, kad žmogus nebesugrįš prie savo kvailystės“.
Taip yra todėl, kad visos penkios Asijos pasaulio k – ch – b – t – m sfirot yra tik malchut aspektai, kurie skirti tik „domem“ lygio ištyrinimui.
Todėl, jei jau žmogus nusipelno ištyrinti savo noro gauti lygį „domem“, jau yra pas jį sutapimas su visu Asija pasauliu.


Tačiau kitos Asijos pasaulio sfirot: tiferet, bina, chochma ir keter gauna švytėjimą iš aukštesnių pasaulių.

Pvz. Asijos pasaulio tiferet gauna švytėjimą iš pasaulio Jecira, kuris yra visas sfiros tiferet ir šviesos ruach aspektas.
Taip kaip Asijos pasaulio bina gauna iš pasaulio Brija, kuris yra visas nešama.
Ir Asijos pasaulio sfira chochma gauna švytėjimą iš pasaulio Acilut, kuris yra visas chochma ir šviesa chaja.
Todėl, nors žmogus ištyrina pastoviai tik dalį „domem“, o kitas noro gauti dalis „comeach, chai ir medaber“ ištyrina nepastoviai, jis gali gauti ir aukštesnes šviesas, tik nepastoviai.
Iš tikro, kai žmoguje vėl „prasiveržia“ noras gauti sau (egoizmas) kokiame iš šių trijų nepastoviai ištyrintų lygių, jis iškart praranda atitinkamas aukštesnes šviesas.