kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • כן כתב הרמב"ן ז"ל בהקדמת פרושו על התורה, וז"ל, "ואני הנני מביא בברית נאמנת וכו' לכל מסתכל בספר הזה וכו' מכל הרמזים אשר אני כותב בסתרי התורה, כי אני מודיעו נאמנה שלא יושגו דברי ולא יודעו כלל בשום שכל ובינה זולת מפי מקובל חכם לאזן מקבל מבין". וכמתכונתו כתב ג"כ הרב חיים ויטאל ז"ל בהקדמה לעץ חיים. וכן בדברי חז"ל (חגיגה י"א:) "אין דורשין במרכבה ביחיד אלא א"כ הוא חכם ומבין מדעתו.בהע''ס, מהות חכמת הקבלה Rambanas savo Toros komentarų įvade rašo: „Iš tikro aš pateikiu patikimą sandorį.... kiekvienam žvelgiančiam į šią knygą... Tai reiškia, kad visose užuominose, kuriose aš rašau apie Toros paslaptis, aš tvirtai patikinu, kad mano žodžių negalima suvokti jokiu protu ir jokiu intelektu,tik iš išminčiaus kabalisto lūpų labai nuovokiam mokiniui“. (Baal Sulamas „Kabalos išminties esmė“)

שערי קדושה חלק ב שער ה  

Šventumo vartai Antra dalis. Penktieji vartai

rabi Chaimas Vitalis

 
 
 

Uždaryti užduotį




                                                                             3.


Žiūrėjimas į nuogus kūnus.
Tas, kas žiūri į nuogus kūnus, net jei bus tokio lygio kaip Moše, neišvengs gehinomo teismo.
Toks žmogus galiausiai nusižengs paleistuvystėje,
nes provokuoja ir sužadina ant savęs „blogio instinktą“,
todėl galiausiai ateis prie savaiminio sėklos išsiliejimo.



Egoistinis mėgavimasis Toros garbe.
Tas kas mėgaujasi (egoistiškai) Toros garbe, rizikuoja savo gyvybe ir siela.
Mokomės iš atsitikimo su rabi Tarfonu, kuris sutiko būti įmestas mirčiai į upę,
negu mėgautis (egoistiškai) Toros žodžiais (Talmudas, Nedarim).
Kaip pasakė mūsų mokytojai:
„Nedaryk sau (Toros) karūnos, kad išaukštinti save“ (Avot 4 – 45).
Todėl, kas (egoistiškai) mėgaujasi Toros garbe,
rizikuoja savo gyvybe ir galiausiai paveldi gehinomą.


Melas.
Kalbantis netiesą, neigia Izraelio Kūrėją ir lenkiasi kitam dievui – „melui”.
Tai žmonių grupė, kuri nepamatys Šchinos veido, kaip parašyta:
„Kalbantis netiesą, nebus prieš Mano akis“ (101 – 7).
Matome, kas parašyta apie Izraelio ateitį:
„Tai, kas liks iš Izraelio, nedarys nuodėmės ir nekalbės netiesos“ (Cefanja 3 – 13).
Taip pat parašyta:
„Išmoko meluoti, todėl neaplankysiu jų, pasakė Kūrėjas, tokiais šlykštisi Mano siela“
(Jeremija 9 – 4).
Izraelio „žvalgai” ir „dykumos karta” buvo nubausta už melą.


Apie tai pasakė išminčiai:
„Tas, kas pakeičia savo kalbas, lygtai išpažįsta avoda zara“ (Talmudas, Sanhedrin).
Pasakyta: „Šešių nekenčia Kūrėjas...išdidaus žvilgsnio, melagingų kalbų ir išsigalvojimų“ (Mišlei 6 – 16).
Dar parašyta:
„Kas nori gyvenimo?..., tas kas sulaiko liežuvį nuo blogio“ (Tehilim 34).
Pasakė ravas Huna:
„Izraelis buvo ištremtas iš savo žemės už tai, kad prasižengė pasakymui „tolinkis nuo melagingų kalbų“ (Šemot 23 – 7).
Mūsų mokytojai sakė:
„Jeruzalė buvo sugriauta tik todėl, kad dingo iš jos tikėjimo žmonės“ (Talmud, Šabat).
Knygoje Zohar parašyta:
„Kai žemę valdo melas, t.y. Sam (mirties angelas), pasakyta:
„Numes tiesą ant žemės“.
Tai sąlygojo Pirmos ir Antros Šventyklų sugriovimą.
Pasakė mūsų mokytojai:
„Ant trijų dalykų laikosi pasaulis: ant teismo, ant tiesos ir ant taikos“ (Avot 1 – 18).
Parašyta:
„Kas gyvens Kūrėjo menėse?... kalbantis tiesą širdyje“ (15 – 1).
Iš tikro, jei žmogaus širdyje yra tiesa, reikia ją įgyvendinti veiksmu.