kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • ר, שיש לו מניעות מן השמים, אני אומר עליו, ששיקר עד בקונו. בעל הסולם פרי חכם אגרות קודש עמ' ס''ה Kiekvienam sakančiam, kad yra pas jį kliūtys iš Dangaus, sakau aš: „šis liudininkas apgaudinėja (savo Atpirkėją)“. (Baal Sulamas „Šventi laiškai“ psl. 65)

שערי קדושה חלק ב שער ח  

Šventumo vartai Antra dalis. Aštuntieji vartai

rabi Chaimas Vitalis

 
 
 

Uždaryti užduotį




                                             Atgailos (tšuva, sugrįžimo) vartai


Nėra tokios nuodėmės, net Kūrėjo neigimas, kurie atsilaikytų prieš atgailą (tšuva, sugrįžimą), net jei „tšuva“ yra padaroma mirties valandą.


Iš tikro yra kelios „apsivalymo“, t.y. išsityrinimo rūšys:
1. Jei žmogus prasižengė „lengvom“ priedermėm „daryk“,
tada padaro „tšuva“ ir nejuda iš vietos (nepasitraukia nuo Kūrėjo),
kol jam nėra atleidžiama.

2. Jei žmogus prasižengė „lengvom“ priedermėm „nedaryk“,
jį ištyrina „tšuva“ ir Jom Kipurim.

3. Jei žmogus prasižengė „sunkiai“ priedermei, jį ištyrina,
t.y. jis yra baudžiamas „karet“ – sielos „atkirtimu“,
arba mirtimi iš Dangaus pusės.

4. Jei žmogus prasižengė „sunkiai“ priedermėms „daryk“ ir „nedaryk“,
jį ištyrina, tada, kai jis yra baudžiamas „Beit din“, t.y. teismo nuosprendžiu mirtimi.

5. Jei žmogus keikė Kūrėją, ar prasižengė labai sunkiai,
jis „nusileidžia“ į gehinomą (pragarą) ir daugiau nebepakyla iš ten.
Taip pat žmogus „neprisikelia iš numirusių“.


„Tšuva“ (atgaila) ištyrina nuodėmes tik tada, jei vėl nesugrįžtama prie savo nusikaltimų antrą kartą.
Tai reiškia, jei žmogus padaro „tšuva“ iš meilės ar iš bausmės „baimės“,
jis išrauna nuodėmę iš pagrindų.
Tačiau, jei žmogus padaro „tšuva“ todėl, kad jam atėjo kentėjimai, nuodėmė neišgydoma pilnai ir žmogus skaitosi „pažeistas“.
„Tšuva“ reikalauja prisipažinimo žodžiu.
Prisipažinimo tekstas –„Tachanun“, pagal Talmudo traktatą „Joma“, yra visuose siduruose.