kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • אולם עדיין נשאר לנו מקום לשאלה, אם כל תכלית התורה וכל הבריאה, אינה אלא להרים את האנושות השפלה, עד שיהיו ראויים לאותו רוממות הנפלאה – "ולדבקה בו יתברך ויתעלה". היה לו לברא אותנו ברוממות זו, ולא להטריח אותנו ביגיעת הבריאה, התורה והמצוות? בעה''ס, אהבת ה' ואהבת הבריות Tačiau dar lieka klausimas, jei visos Toros ir visos kūrinijos tikslas – „pakelti“ žmoniją į šias nuostabias „susiliejimo su Kūrėju“ aukštumas, kodėl nebuvo galima iškart žmonijos sukurti tokiame lygyje? Ir kodėl dar reikėjo kūriniją apsunkinti didelėmis pastangomis Toroje ir priedermėse? (Baal Sulamas „Meilė Kūrėjui ir meilė žmonėms“)

פרי חכם אגרות קודש עה  

„Šventi laiškai“ psl. 75

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį




                                                      (Ištraukos)


(Atsakymas mokiniui)
Tu man rašai:
„Aš visiškai žinau, kiek man reikia išorinių kentėjimų, kad ištaisyčiau savo išorinę pusę“. Pasakysiu:
Tau nereikia kentėjimų išvis, tu visai neturi ištaisyti savo „išorinės“ pusės.
Ir kas tave išmokė šio „naujo“ metodo?
Tai yra todėl, kad nesi „susijungęs“ su manim, kaip anksčiau, todėl papuolei į svetimą (Torai) įtaką.
Žinok, kad nėra pasaulyje ištikimesnio bičiulio už mane, kurio gali pasitikėti, todėl mano patarimas: Tau nereikia visai taisyti savo „išorinės“ pusės, o tik „vidinę“.
Tik „vidinę“ pusę išvis ir reikia taisyti.


Iš tikro „vidinė“ pusė „sugenda“ dėl daugelio nuodėmių, ir tai – sielos „nešvarumas“ (zohema).
Ir šis sielos „nešvarumo“ pasireiškia – tuščiagarbiškumas ir puikybe.
Taip pat šis sielos „nešvarumas“ (zohema) visai nebijo kentėjimų (סגופים – sigufim).
Netgi atvirkščiai – šis „zohema“ myli kentėjimus, nes jų dėka didėja tuščia garbė ir išdidumas.


Ir jei tu nori ištyrinti savo nuodėmes, tau reikia vietoj kentėjimų anuliuoti savąjį ego.
Tai reiškia, kad tu pajausti save pačiu žemiausiai puolusiu nusidėjėliu visame pasaulyje.
Ir reikia labai didelio mokymosi ir pastangų, kad tai suprastum.
Taip pat tu turi kiekvieną kartą save tikrinti, ar neapgaudinėji savęs.


Labiausiai naudinga anuliuotis prieš savo draugą.
Tik reikia labai saugotis ir nesižeminti prieš kiekvieną, o tik prieš žmones, einančius dvasiniu keliu, t.y. „tinkamus“ – „košerinius“ žmones.
Iš tikro, jei norėsi tai pabandyti veiksmu, gali anuliuoti save prieš draugus,
su kuriais kartu mokaisi Toros, ir tik jokiu būdu ne prieš svetimus ''וח (neduok dieve).
Tačiau iš tikro žmogus turi žinoti visiškai tiksliai apie save, kad jis – žemiausiai puolęs pasaulyje.
Kas beje ir yra absoliuti tiesa...