kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • תנא דבי אליהו: מעיד אני עלי שמים וארץ, בין איש בין אשה, בין גוי בין ישראל, בין עבד בין שפחה, הכל לפי מעשיו, רוח הקודש שורה עליו. רח''ו שערי קדושה Moko Tana de bei Elijahu (mokymo namai priskiriami pranašui Elijahu): „Liudiju aš prieš dangų ir žemę, kad šventą dvasią gali pasiekti kaip vyras, taip ir moteris, kaip gojus, taip ir Izraelio sūnus, kaip tarnas, taip ir tarnaitė. Viskas priklauso nuo žmogaus veiksmų. Ir pagal tai, gali ant žmogaus nusileisti „Šventa dvasia“. (rabi Chaimas Vitalis „Šventumo vartai“)

הערבות, המשך ממאמר מתן תורה כ 

„Laidavimas“ (Atsakomybė), „Toros dovanojimo“ tęsinys

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį




                                                                  20.


Iš tikro viso pasaulio „Galutinis ištaisymas“ bus viso pasaulio žmonių „įėjimas“ į šią darbo Kūrėjui paslaptį.
Kaip parašyta:
„Ir bus Kūrėjas visos žemės Karalius, tą dieną bus Kūrėjas vienas ir Jo vardas vienas“ (Zachrija 14 – 9).
Ir būtent pabrėžė aiškiai:
„Tą dieną” ir ne anksčiau,
taip pat parašyta:
„Ir prisipildys žemė Kūrėjo pažinimo“ (Ješaja 11 – 9),
„Ir trokš Jo (Kūrėjo) visos tautos“ (Ješaja 2 – 2).


Iš tikro Izraelio vaidmuo prieš visą pasaulį yra panašus į mūsų „šventų tėvų“ vaidmenį prieš Izraelio tautą.
Žinome, kad „tėvų nuopelnai“ padėjo mums „išsivystyti“ ir „ išsityrinti“,
ir tapome verti Toros gavimo.
Ir jei ne „mūsų tėvai“, kurie vykdė Torą, dar prieš Jos davimą,
mes suprantama nebūtume šlovingesni už kitas pasaulio tautas, kaip parašyta 19 sk.


Todėl Izraelio tautai yra „įpareigota“ dėka užsiėmimo Tora ir priedermėmis „lišma“
(dėl Kūrėjo, dėl Toros) pasiruošti patiems ir paruošti visą pasaulį šiai šlovingai misijai.
Tai reiškia, kad visas pasaulis turi „išsivystyti“ iki tokios pakopos,
jog galėtų priimti šį išaukštintą „meilės artimui“ mentalitetą.
Ir tai yra „laiptai“ į kūrimo tikslą, t.y. į „susiliejimą“ su Kūrėju.


Iš tikro kiekviena priedermė, kurią vykdo kiekvienas atskiras Izraelio (Isra El – Tiesiai į Kūrėją) žmogus, kad „suteikti malonią dvasią Kūrėjui“, o ne iš meilės sau,
prideda dalį į bendrą pasaulio vystymąsi ta linkme.


Tačiau šis dalykas negali būti atliktas iš karto, o tik laipsniškai ir pakopomis – pamažu, pamažu,
kol susikaupia pakankamas kiekis, kuris gali „persverti“ visą pasaulį į reikiamą „tyrumo“ pusę.
Ir išminčiai tai vaizdingai palygino su „svarstyklių“ lėkštėmis, kurių persvėrimas į šlovės pusę priklauso nuo viso Izraelio įvykdytų priedermių skaičiaus.