kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • אולם עדיין נשאר לנו מקום לשאלה, אם כל תכלית התורה וכל הבריאה, אינה אלא להרים את האנושות השפלה, עד שיהיו ראויים לאותו רוממות הנפלאה – "ולדבקה בו יתברך ויתעלה". היה לו לברא אותנו ברוממות זו, ולא להטריח אותנו ביגיעת הבריאה, התורה והמצוות? בעה''ס, אהבת ה' ואהבת הבריות Tačiau dar lieka klausimas, jei visos Toros ir visos kūrinijos tikslas – „pakelti“ žmoniją į šias nuostabias „susiliejimo su Kūrėju“ aukštumas, kodėl nebuvo galima iškart žmonijos sukurti tokiame lygyje? Ir kodėl dar reikėjo kūriniją apsunkinti didelėmis pastangomis Toroje ir priedermėse? (Baal Sulamas „Meilė Kūrėjui ir meilė žmonėms“)

השלום בעולם  

Taika Pasaulyje

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį




                                                              11.


„Išskirtinumo” savybė, susijungusi su egoizmu, atneša sumaištį ir sugriovimą



Iš tikro matome, kaip mumyse esančios šios keturios savybės konfliktuoja bei „kariauja“ tarpusavyje.
Ir tai vyksta ne tik tarp atskirų žmonių grupių, bet kiekviename iš mūsų vyrauja šios keturios savybės, susidurdamos ir konfliktuodamos viena su su kita.
Taip, kad joks „šaltas protas“ nepajėgus jas „sutaikyti“ ir atvesti prie susitarimo.
Ir visos šios „sumaišties“ mumyse šaknis – tai mūsų „ypatingumas“ ir „išskirtinumas“,
kuris kiekviename iš mūsų pasireiškia vienokiu ar kitokiu dydžiu.
Ir jau aiškinome šios savybės labai išaukštintą prasmę.


Tai reiškia, kad ši „ypatingumo“ ir „išskirtinumo“ savybė ateina pas mus iš Palaiminto Kūrėjo, kuris yra pasaulyje Ypatingas, Išskirtinis ir visų kūrinių „Šaknis“.
Tačiau, kai išskirtinumo ir ypatingumo savybės susijungia su mumyse esančiu siauru egoizmu,
atsiranda sumaištis ir sugriovimas.


Ir tai yra visų, jau įvykusių ir dar įvyksiančių karų bei sugriovimų pasaulyje šaltinis.
Todėl pasaulyje nėra nei vieno žmogaus,
kurio neveiktų jo „ypatingumo“ susijungimas su egoizmu,
esančiu jame.
Ir visas skirtumas tik, kaip žmogus realizuoja savo „išskirtinumą“.
Tai reiškia, kad pas vieną tai pasireiškia gašliems troškimams,
pas kitą – valdžios ir garbės troškimui.


Todėl tik šių troškimų „proporcija“ žmonės ir skiriasi vieni nuo kitų.
Ir visai nesvarbu kokius pasiteisinimus kiekvienas sugalvoja šiems savo polinkiams,
nes „noras yra proto šaknis“ ir jokiu būdu „protas nėra noro šaknis“.
Iš tikro, kuo žmogus yra didesnis ir ypatingesnis, tuo pačiu dydžiu jo ypatingumo ir išskirtinumo savybės yra didesnės.