kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • וכאן מתעוררות כמה שאלות. לפי האמור לעיל כולנו בגדר עוברי התורה, ולא עוד, אלא עיקר התורה אין אנו מקיימים, כי אנו עושים הפרטים, ולהכלל איננו באים. בעה''ס, אהבת ה' ואהבת הבריות Čia iškyla keletas klausimų, iš to kas pasakyta aišku, kad mes, nors ir būdami „Toros žmonėmis“, visai nevykdome Toros, tai reiškia, kad mes atliekame „atskirus“ aspektus, visai nepasiekdami „bendrumo“. (Baal Sulamas „Meilė Kūrėjui ir meilė žmonėms“)

זהר הקדמת ספר הזהר אותיות דרב המנונא סבא  

Zohar Akdamat sefer aZohar Ravo Hemnuna Saba raidės 7

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį




                                                      (Ištraukos)


                                                          Zohar


Įėjo raidė ס „Samech“ ir pasakė:
„Pasaulių Viešpatie, gerai Tau manimi sukurti pasaulį,
nes manyje yra „palaikymas“ סמיכה (smicha) „krentantiems”.
Kaip parašyta:
„Palaiko סומך (somech) Kūrėjas visus krentančius“ (Tehilim 145 – 14).
Pasakė jai Kūrėjas:
„Būtent dėl to tu turi būti savo vietoje ir nepajudėti iš jos.
Ir jei tu paliksi savo vietą (žodyje „atrama” סמך ),
kas bus su tais „krentančiais”,
kai jie remiasi tik į tave? “
Iškart nuėjo į šalį.


                                          Sulam           Jehuda Ašlagas


Raidė „Samech“ mąstė, kad ji yra tinkamesnė už kitas raides,
kurios buvo prieš ją.
Iš tikro „Samech“ raidės šviesa, tai „chasadim” (pastangų, gerumo) šviesa,
todėl šiai šviesai nėra jokio pavojaus iš klipot pusės,
nes klipot trokšta tik „chochma” – malonumo šviesos.
Tai reiškia, kad klipot „bėga” nuo „chasadim” šviesos,
todėl raidė galvojo,
kad jos atstovaujama savybė yra labiausiai tinkama pasaulio sukūrimui.


Taip pat „Samech“ mąstė, kad ji gali padėti pasaulio gyventojams,
net kai jų darbai yra „sugedę” ir netinkami,
t.y. net ir tada nebus jokio kontakto su klipot.
Tačiau Kūrėjas atsakė jai:
„Būtent dėl to tu ir turi būti savo vietoje, bei nepajudėti iš jos“.


Iš tikro raidės „vieta”, t.y. pareiga – padėti „krentantiems”,
ir apsaugoti pasaulio gyventojus, kai jie „sugadina” savo veiksmus.

Ir todėl raidė turi visada būti savo „vietoje” bei nepasitraukti iš jos,
nes jei pasaulis bus sukurtas šia savybe,
visi „krentantys” liks „mažoje būsenoje“ ir nebus „augimo”, bei tobulėjimo.
Tai reiškia, kad „apatiniai” negalės „pakelti” maldos į viršų,
kuri atvestų juos į „Galutinį ištaisymą”.
Todėl raidė „Samech” turi tik pasilikti savo vietoje,
kaip „ištaisymo faktorius”, kol apatiniai dar nėra tobuli.
Tačiau, kai pasaulio gyventojai „išsityrins”,
tada jie galės pritraukti šviesą visame pilname lygyje, „šimtas palaiminimų“ paslaptimi.

Tai ir pasakė Kūrėjas:
„ Jei tu paliksi savo vietą (žodyje „atrama” סמך ),
kas bus su tais „krentančiais”, kai jie remiasi tik į tave?“
Tai reiškia, kad tada „krentantys” pasiliks nuopuolyje,
ir todėl „apatiniai” visada yra priklausomi nuo tavo pagalbos.
Iš tikro „apatiniams” raidė reikalinga, kaip „parama”,
kol jie patys galės „atsistoti ant kojų”.
Ir todėl ji negali būti pasaulio sukūrimo pradžia.