kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • תנא דבי אליהו: מעיד אני עלי שמים וארץ, בין איש בין אשה, בין גוי בין ישראל, בין עבד בין שפחה, הכל לפי מעשיו, רוח הקודש שורה עליו. רח''ו שערי קדושה Moko Tana de bei Elijahu (mokymo namai priskiriami pranašui Elijahu): „Liudiju aš prieš dangų ir žemę, kad šventą dvasią gali pasiekti kaip vyras, taip ir moteris, kaip gojus, taip ir Izraelio sūnus, kaip tarnas, taip ir tarnaitė. Viskas priklauso nuo žmogaus veiksmų. Ir pagal tai, gali ant žmogaus nusileisti „Šventa dvasia“. (rabi Chaimas Vitalis „Šventumo vartai“)

זהר הקדמת ספר הזהר פקודי אורייתא פקודא תשיעאה 

Zohar Akdamat Sefer aZohar Toros Įsakymai. Devintas

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį




                                                           (Ištraukos)


                                                               Zohar


Devinta priedermė yra gailėtis vargšų ir duoti jiems labdarą (טרף – (teref) grobį).
Parašyta: „Padarysim žmogų pagal atvaizdą (בצלמנו – becalmenu ),
pagal būdą (כדמותנו – kidmutenu)“ (Berešit 1 – 26).
„Padarysim žmogų“ išdviejų dalių,
sudarytą iš vyro ir moters,
t.y. „pagal atvaizdą“ – turtingus,
ir „pagal būdą“ – t.y. vargšus.


Tai reiškia, kad vyriškos pusės žmogus – turtingas,
o iš moteriškos pusės – vargšas.

Kaip ir gyvenime jie yra susijungę,
gailisi vienas kito,
duoda vienas kitam,
bei daro vienas kitam gerumą.
Taip žmonės ir „apačioje“ turi būti turtingi ir vargšai susijungę kartu,
tam, kad duotų vienas kitam,
ir suteiktų vienas kitam gerumą.


Šią paslaptį radome karaliaus Šlomo knygoje.
Tas, kas padeda vargšui visa širdimi,
to atvaizdas nepakinta,
lyginant su pirmo Adamo atvaizdu, niekada.
Ir todėl, kad jame yra įspaustas „žmogaus atvaizdas“,
jis valdo (šiuo atvaizdu) viso pasaulio gyvius.
Kaip parašyta:
„Siaubą ir baimę kelsite visiems žemės gyviams“ (Berešit 9 – 2).
Todėl visi dreba ir bijo prieš tą „atvaizdą“, kuris yra įspaustas žmoguje.


Ir kad tai yra priedermė – gailėtis vargšų,
ši priedermė yra labiau išaukštinta už kitas priedermes,
nes ji pakelia žmogų iki pirmo Adamo „atvaizdo“.

Iš kur mes tai žinome?
Iš Nebuchadnecaro.
Nors jam ir sapnavosi sapnas (kad bus atskirtas nuo žmonių),
tol kol jis gailėjo vargšų, sapnas neišsipildė.

Tačiau, kai tik nustojo gailėtis vargšų, parašyta:
„Dar žodžiai buvo karaliaus burnoje“ (Daniel 4 –28),
iškart pasikeitė jo atvaizdas ir buvo atskirtas nuo žmonių.
Todėl ir parašyta: „Padarykim žmogų“.
Ir dar parašyta:
„Žmogaus vardas, pas kurį dariau (dirbau) šiandien, yra Boazas“ (Rut 2 – 19).
Abiejuose vietose parašyta „veiksmas“ (darymas),
kas reiškia „labdarą“.