kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • תנא דבי אליהו, מעיד אני עלי שמים וארץ, בין איש בין אשה, בין גוי בין ישראל, בין עבד בין שפחה, הכל לפי מעשיו, רוח הקודש שורה עליו. רבי חיים וויטל, ספר שערי קדושה Moko Tana de bei Elijahu (mokymo namai priskiriami pranašui Elijahu):„Liudiju aš prieš dangų ir žemę, kad šventą dvasią gali pasiekti kaip vyras, taip ir moteris, kaip gojus, taip ir Izraelio sūnus, kaip tarnas, taip ir tarnaitė. Viskas priklauso nuo žmogaus veiksmų.Ir pagal tai, gali ant žmogaus nusileisti „Šventa dvasia“. (Rabi Chaimas Vitalis „Šventumo vartai“)

הקדמה לספר הזהר נט,ס  

Įvadas į knygą Zohar

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį




                                                            59.


Iš tikrųjų, kiekvienas suprantantis, kas parašyta knygoje Zohar, vienbalsiai sutinka,
kad šitą knygą parašė dieviškasis išminčius (tana) rabi Šimonas ben Jochajus.

Ir tik nutolę nuo šios išminties teigia,
kad šią knygą sukūrė kitas išminčius ir kitu laiku,
pavyzdžiui Moše de Leonas ar kiti to laikmečio kabalistai.


                                                            60.


Iš tikro nuo tos dienos, kai nusipelniau truputį Kūrėjo šviesos,
kad pažvelgti į šios šventos knygos „vidų“,
man jau nebekilo noras aiškintis šios knygos autorystės.
Ir tai akivaizdu, nes pagal šios knygos gilumą ir svarbą,
mano širdis pakėlė rabį Šimoną nepalyginamai aukščiau virš visų šventųjų tanajų.
Tačiau jei man būtų išaiškėję, jog šią knygą parašė kas nors kitas,
pavyzdžiui Mošė de Leonas ar panašiai,
tada mano akyse šis išminčius pakiltų aukščiau virš visų, netgi virš rabi Šimono.


Ir iš tikro, pagal šios knygos išminties gilumą,
jei išaiškėtų, kad šios knygos autorius vienas iš 48 pranašų,
tai man būtų priimtina labiau, negu tai,
kad šią knygą parašė rabi Šimono lygio išminčius.
Ir tik jeigu sužinočiau, kad šią knygą gavo mūsų mokytojas Moše ant Sinajaus kalno iš paties Kūrėjo, tada mano širdis nusiramintų visiškai.



Iš tikro kitaip neįmanoma suvokti šios knygos gilumo.
Ir kai nusipelniau parašyti aišku komentarą,
truputį suprasdamas tai, kas parašyta šioje knygoje,
manau, kad išlaisvinau visai save nuo darbo aiškintis ir tyrinėti šios knygos autorystę.
Tačiau iš tikro kiekvienas, nors truputį suprasdamas šventąjį Zoharą,
nesutiks, kad jo autorius gali būti kas nors „mažesnis“ už šventajį rabi Šimoną.