kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • וזה שאמרו בתיקונים (תיקון ל' נתיב תנינא) וז"ל קומו ואתערו לגבי שכינתא דאית לכון לבא בלא סוכלתנו למנדע בה, ואיהי בינייכו. בעה''ס, הקדמה לספר הזהר Tikunim Zohar parašyta (Tikun 30): „Atsibuskite ir atsikelkite dėl šventos Šchinos, nes pas jus širdis tuščia, be suvokimo, kad pažinti ir suprasti Ją, nors Ji ir yra jumyse“. (Baal Sulamas „Įvadas į knygą Zohar“)

אהבת ה' ואהבת הבריות  

Meilė Kūrėjui ir meilė žmonėms

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį




                                                                   8.


                                         Kodėl Tora buvo duota Izraeliui



Dabar mes galime išsiaiškinti, kodėl Tora buvo duota Izraelio tautai,
o kitos tautos to nenusipelnė.

Juk iš tikro kūrimo tikslas yra „uždėtas“ visai žmonijai,
neišskiriant nei vieno žmogaus.
Tačiau dėl „žemos“ žmogaus prigimties, nebuvo kito kelio,
kad žmonija galėtų suprasti, įsisąmoninti ir sutikti „pakilti“ virš šios savo žemos prigimties.
Todėl iš pradžių žmonijai nebuvo atverta galimybė,
kaip galima „išeiti“ iš siauros meilės sau rėmų ir „ateiti“ į formų su Kūrėju sutapimą,
t.y. į „susiliejimą“.
Kaip pasakė išminčiai: „Koks Jis gailestingas, toks ir tu turi būti gailestingas“.


Ir tik „tėvų nuopelnų“ dėka, po 400 metų ši galimybė „atsivėrė“ Izraeliui,
kaip galima „persverti save į nuopelnų pusę“.
Tai reiškia, kad kiekvienas Izraelio žmogus priėmė „meilės artimui“ idėją,
nors Izraelis ir buvo vienintelė maža tautelė, tarp kitų didelių septyniasdešimt tautų.
Ir iš tikro bendrai pasaulyje prieš kiekvieną Izraelio (tiesiai į Kūrėją) žmogų randasi šimtas ir daugiau žmonių.
Todėl, kai Izraelio tauta priėmė „artimo meilės“ idėją,
jiems buvo duota Tora tolesniam „išsigryninimui“.


Iš tikro Izraelio tautos paskirtis būti „koridoriumi“ visam pasauliui.
Tai reiškia, kad tuo dydžiu, kiek pats Izraelis „išsigrynina“ Toros dėka,
tiek jie suteikia „energijos“ kitoms tautoms.
Ir kai kitos tautos taip pat „persvers save į nuopelnų pusę“,
tada atsivers Kūrėjo Mašijachas,
kuris turi dvi paskirtis:

1. Avesti Izraelio sūnus į galutinį tikslą – „susiliejimą su Kūrėju“.

2. Išmokyti viso pasaulio tautas „Kūrėjo kelių“,
kaip apie tai parašyta:
„Ir trokš Kūrėjo visos tautos“.