kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • אמנם הדרך הראשונה (דרך תשובה להשגת הקדושה) היו דורכים בה אף בדורות הראשונים. רח''ו שערי קדושה Tačiau pats patikimiausias (šventumo pasiekimui) yra „atgailos“ kelias, kuriuo ėjo visų kartų didieji šventuoliai. (rabi Chaimas Vitalis „Šventumo vartai“)

הקדמה לספר הזהר  

Įvadas į knygą Zohar

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį




                                                               52.


Ir kai žmogus ištyrina savo noro gauti dalį „comeach“ pastoviai,
jis negrįžtamai pakyla į pasaulį Jecira.

Tai reiškia, kad žmogus pastoviai pasiekia pakopą ruach.
Taip pat ir čia žmogus gali pasiekti ir pajusti nešama ir chaja šviesas, bina ir chochma sfirose, esančiose pasaulyje Jecira, tačiau tik ruach aspekto.
Visą tai žmogus pasiekia dar prieš tai, kai nusipelnė ištyrinti noro gauti dalį „chai ir medaber“ absoliutaus pastovumo aspektu, taip kaip yra paaiškinta pasaulyje Asija.
Tačiau, kaip jau sakėmė, šias šviesas žmogus pasiekia nepastoviai.
Iš tikro, kai žmogus nusipelno ištyrinti noro gauti dalį „comeach“ pastoviai,
pas jį jau yra pilnas sutapimas tik su pasauliu Jecira.



                                                                     53.


Kai žmogus ištyrina savo noro gauti dalį „chai“, ir apverčia jį į norą sąlygoti,
kai „paliudija žinantis paslaptis, kad žmogus jau nebegriš vėl prie savo kvailystės“.
Tada žmogus jau yra formų su pasauliu Brija sutapime, todėl pakyla ir gauna pastoviai nešama šviesą.
Ir kai žmogus ištyrina (laikinai) dalį savo kūno dalį „medaber“,
jis gali pakilti iki sfiros chochma ir gauti šviesą chaja, esančią ten.
Tačiau tik laikinai, nes neišsityrino noro „medaber“ pastoviai.



                                                                    54.


Ir kai žmogus nusipelno pastoviai išsityrinti savo noro gauti dalį „medaber“,
jis nusipelno formų su pasauliu Acilut sutapimo.
Todėl tada žmogus pakyla į Acilut pasaulį ir ten gauna šviesą chaja pastoviai.
Kai žmogus nusipelno dar daugiau, tada jam nusileidžia Ein Sofo Palaiminto šviesa jechida,
kuri apsirengia į šviesą chaja.



                                                                   55.


Dabar gerai išaiškėja tai ką klausėme pradžioje,
t.y. kam žmogui visi šie aukštutiniai pasauliai,
kuriuos jam sukūrė Kūrėjas?
Kokia reikmė žmogui iš jų?
Iš tikro žmogui visai neįmanoma be šių pasaulių pagalbos ateiti iki „malonumo Kūrėjui suteikimo“.
Tai reiškia, kad pagal savo noro gauti išsityrinimą,
žmogus pasiekia atitinkamas savo sielos šviesas ir pakopas, vadinamas „naranchaj“.
Ir kiekvienos pasiektos pakopos šviesos padeda šio lygio ištyrinimui.


Todėl žmogus kyla šiomis pakopomis,
kol nusipelno mėgavimosi Kūrėjo šventumu pakopą, kas ir yra kūrimo mintyje.
Apie tai parašyta Zohare:
„Ateinančiam išsityrinti, yra padedama. Klausia, kuo yra padedama?
Ir atsako, kad padedama jam „šventa siela“ (Zohar, Noach 63).

Iš tikro neįmanoma be „šventos sielos“ naranchaj pakopų pagalbos ateiti iki reikiamo išsityrinimo, kuris yra kūrimo mintyje.



                                                                  56.


Taip reikia žinoti, kad visos šios penkios „naranchaj“ dalys,
tai yra bendrai penkios mus supančios visos realybės dalys.
Tai reiškia, kad tai kas galioja bendrai visumoje,
taip pat galioja ir kiekvienonoje mažiausioje realybės dalyje.


Pavyzdžiui, norint pasiekti dvasinį pasaulį Asiją,
reikia dvasinio pasaulio Asija „domem“ aspekte pasiekti visas penkias „naranchaj“ dalis,
kurios turi ryšį su bendrais „naranchaj“.
Tuo būdu, kad netgi Asijos pasaulio „domem“ šviesą galima pasiekti tik keturių rūšių užsiėmimais.


Todėl nei vienas Izraelio (Isra El – tiesiai į Kūrėją) žmogus negali savęs „išlaisvinti“ nuo kokio tai užsiėmimo Toroje, pagal savo išgales.


(Tai reiškia, kad kiekvienas žmogus turi užsiiminėti praktinėmis priedermėmis, šviesos nefeš gavimui.)


Taip pat kiekvienas žmogus turi užsiiminėti Tora ir priedermėmis su intencija,
šviesos ruach gavimui.


Ir kiekvienas žmogus turi gilintis į Toros paslaptis ir priedermių skonius,
pagal savo išgales, kad pasiekti šviesos nešama aspektą.
Tai reiškia, kad šventumo šviesa gali gali būti gaunama, tik kai ji yra „išpildyta“ visais šiais aspektais.