kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • כן כתב הרמב"ן ז"ל בהקדמת פרושו על התורה, וז"ל, "ואני הנני מביא בברית נאמנת וכו' לכל מסתכל בספר הזה וכו' מכל הרמזים אשר אני כותב בסתרי התורה, כי אני מודיעו נאמנה שלא יושגו דברי ולא יודעו כלל בשום שכל ובינה זולת מפי מקובל חכם לאזן מקבל מבין". וכמתכונתו כתב ג"כ הרב חיים ויטאל ז"ל בהקדמה לעץ חיים. וכן בדברי חז"ל (חגיגה י"א:) "אין דורשין במרכבה ביחיד אלא א"כ הוא חכם ומבין מדעתו.בהע''ס, מהות חכמת הקבלה Rambanas savo Toros komentarų įvade rašo: „Iš tikro aš pateikiu patikimą sandorį.... kiekvienam žvelgiančiam į šią knygą... Tai reiškia, kad visose užuominose, kuriose aš rašau apie Toros paslaptis, aš tvirtai patikinu, kad mano žodžių negalima suvokti jokiu protu ir jokiu intelektu,tik iš išminčiaus kabalisto lūpų labai nuovokiam mokiniui“. (Baal Sulamas „Kabalos išminties esmė“)

מהות חכמת הקבלה  

Kabalos išminties esmė

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį




                                                                 4.


                                       Abstraktūs vardai ir pavadinimai


Daugelis tvirtina, kad visi žodžiai, vardai ir pavadinimai,
sutinkami kabalos išmintyje, yra abstraktūs.
Ir tai yra dėl tos priežasties,
kad kabalos išmintis nagrinėja „Dieviškumą“ ir dvasingumą,
kurie yra virš „vietos ir laiko“.
Todėl čia negalima naudotis netgi vaizduote.


Iš tikro žmonės nusprendė, kad viskas,
kas yra kalbama šioje išmintyje,
viskas yra abstraktūs vardai ir pavadinimai.
Ir dar daugiau, t.y. visa ši išmintis yra labai išaukštinta,
todėl ji yra aukščiau netgi abstrakčių vardų ir pavadinimų.
Taip pat šioje išmintyje viskas nuo pat pradžių yra virš realiai įsivaizduojamų pagrindų.


Tačiau tai nėra tiesa, bet viskas yra būtent visiškai atvirkščiai.
Tai reiškia, kad kabala naudoja tik realius,
tikroviškus ir akivaizdžius vardus bei pavadinimus.


Todėl pas visus kabalos išminčius yra geležinė taisyklė:
„Visko, ko nepasiekei ir nesuvokei,
negali ir neturi teisės apibrėžti jokiu vardu ar žodžiu“.


Taip pat čia reikia žinoti,
kad žodis „pasiekimas“ reiškia galutinę suvokimo pakopą,
ir šis žodis paimtas iš išsireiškimo:
„Kai pasiekia ranka“.
Tai reiškia, kad kol dalykas nėra visiškai ir absoliučiai aiškus,
kaip lygtais būtų galima jį „pačiupinėti“ rankomis,
kabalistai nevartoja žodžio „pasiekimas“ (asaga).
Tada kabalistai vartoja kitus žodžius, kaip:
„supratimas“, „išmąstymas“ ar „suvokimas“.