kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • אולם עדיין נשאר לנו מקום לשאלה, אם כל תכלית התורה וכל הבריאה, אינה אלא להרים את האנושות השפלה, עד שיהיו ראויים לאותו רוממות הנפלאה – "ולדבקה בו יתברך ויתעלה". היה לו לברא אותנו ברוממות זו, ולא להטריח אותנו ביגיעת הבריאה, התורה והמצוות? בעה''ס, אהבת ה' ואהבת הבריות Tačiau dar lieka klausimas, jei visos Toros ir visos kūrinijos tikslas – „pakelti“ žmoniją į šias nuostabias „susiliejimo su Kūrėju“ aukštumas, kodėl nebuvo galima iškart žmonijos sukurti tokiame lygyje? Ir kodėl dar reikėjo kūriniją apsunkinti didelėmis pastangomis Toroje ir priedermėse? (Baal Sulamas „Meilė Kūrėjui ir meilė žmonėms“)

זהר משפטים הסבא  

Zohar „Senis“

rabi Šimonas bar Jochajus

 
 
 

Uždaryti užduotį





                                                                     (Ištraukos)


Ateik ir pažiūrėk, toks yra Toros kelias.
Pradžioje, kai Tora pradeda atsiverti žmogui,
Ji duoda jam užuominą רמז (remez – užuomina),
jei žmogus pagavo mintį, gerai.
Tačiau jei žmogus „nepagavo“,
Tora siunčia pas jį (užuominas) ir vadina:
„Naivuoli“.

Iš tikro Tora sako:
„Pasakykit tam naivuoliui, kad prisiartintų,
pakalbėsiu su juo“.
Apie tai parašyta:
„Kas naivuolis tegul užsuka čia, ir neprotingas...“(Mišlei 9 – 4).


Kai žmogus prisiartina, Tora kalba su juo už „užuolaidos“,
ir paaiškina žmogui dalykus pagal jo supratimo lygį,
kad įsižiūrėtų nors truputį.
Ir tai: דרוש (druš) komentaras.
Po to Tora kalba su žmogumi iš už plonos „paklodės“ mįslėmis,
ir tai – הגדה (agada) alegorija.


Ir kai žmogus pasidaro Toros bičiulis,
Ji atsiveria jam „veidu į veidą“,
ir pasakoja žmogui visas uždarytas paslaptis ir visus uždarytus kelius,
kurie buvo paslėpti Jos širdyje nuo pirmų dienų.
Tada žmogus tampa tobulu – Toros žinovu,
tada jis iš tikro – „namų šeimininkas“.
Juk Tora atvėrė jam visas savo paslaptis,
ir nenuslėpė ir neuždengė nuo jo nieko.


Dabar Tora sako žmogui:
„Matei užuominą, kurią užsiminiau pradžioje – tokios paslaptys buvo joje, taip ir taip“.
Tada žmogus mato, kad prie visų Toros žodžių negalima nei pridėti,
nei atimti nei vieno, ir tada Tora jam פשט (pšat) – paprasta,
ir negalima nei pridėti, ar atimti nuo Jos netgi vienos raidės.
Todėl žmonės turi atsargiai ir atkakliai siekti Toros – būti Jos mylimaisiais.
Kaip mokėmės.