kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • תנא דבי אליהו: מעיד אני עלי שמים וארץ, בין איש בין אשה, בין גוי בין ישראל, בין עבד בין שפחה, הכל לפי מעשיו, רוח הקודש שורה עליו. רח''ו שערי קדושה Moko Tana de bei Elijahu (mokymo namai priskiriami pranašui Elijahu): „Liudiju aš prieš dangų ir žemę, kad šventą dvasią gali pasiekti kaip vyras, taip ir moteris, kaip gojus, taip ir Izraelio sūnus, kaip tarnas, taip ir tarnaitė. Viskas priklauso nuo žmogaus veiksmų. Ir pagal tai, gali ant žmogaus nusileisti „Šventa dvasia“. (rabi Chaimas Vitalis „Šventumo vartai“)

שערי קדושה חלק ג שער ו  

Šventumo vartai Trečia dalis. Šeštieji vartai

rabi Chaimas Vitalis

 
 
 

Uždaryti užduotį




Apie pirmuosius pranašus, ir kokio lygio „šventos dvasios“ šviesą galima pasiekti dabar


Bendrai mūsų mokytojas Moše pakilo iki Acilut pasaulio ir matė realybę iš ten, ir taip pat realybę, dalinai aprengtą pasauliu Brija.
Ir tai paslaptis: „Negali pamatyti Mane žmogus ir likti gyvas“ (Šmot 33 – 20).
Tačiau kiti pranašai matė realybę iš pasaulio Acilut, tik jau pilnai „aprengtą“ pasaulio Brija šviesomis.


Iš tikro po Šventyklos sugriovimo tik Jechezkelis pranašavo iš pasaulio Acilut,
tačiau viskas buvo pilnai aprengta pasauliu Brija, ir iš ten pasauliu Jecira.
Nuo tada pasaulių Acilut ir Brija šviesos jau neatsiveria pranašams iš vis, bet atsiveria tik išminčiams, kaip parašyta: „Išminčius yra aukščiau už pranašą“.
Apie tai pasakė mūsų mokytojai:
„Po Chagajaus, Zacharijos ir Malachi visiškai nutrūko pranašystė“ (Talmudas, Sota).


Ir dar, amorajų laikais pasibaigė raudonos karvės (para aduma) „ištyrinanatys pelenai“ (Talmudas, Chagiga), todėl nebegalima, t.y. draudžiama pakilti į Pardes – „dvasinių pasaulių sodą“.
Iš tikro dabar liko naudojimui tik pats žemiausias Asija pasaulis,
kuriame gėris ir blogis yra labai susimaišę.
Ir todėl dabar negalima suprasti kas yra „gėris“ ir kas yra „blogis“, kas yra „tiesa“ ir kas yra „melas“

.

Todėl yra griežtas draudimas užsiiminėti praktine kabala, nes būtinai prie gėrio „prilips“ ir „blogis“, susimaišęs su „gėriu“.
Tai reiškia, kad būtinai prie gėrio „prilips“ ir blogis.
Ir toks žmogus, norėdamas ištyrinti sielą, suteps ją blogiu, t.y. nors pasieks „tiesą“, bet „tiesa“ bus atmiešta „melu“.


Iš tikro priežastis ta, kad nebėra „raudonosios karvės“ pelenų,
ir todėl prie žmogaus, užsiimančio praktine kabala, prilimpa klipot, t.y. „netyros jėgos“.
Todėl tas, kas saugo savo sielą, tolinsis nuo to.
Tai reiškia, kad žmogus, užsiimantis praktine kabala, be bausmės gehinome,
yra baudžiamas ir šiame pasaulyje, kaip jis pats, taip ir jo palikuonys.