kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • אולם עדיין נשאר לנו מקום לשאלה, אם כל תכלית התורה וכל הבריאה, אינה אלא להרים את האנושות השפלה, עד שיהיו ראויים לאותו רוממות הנפלאה – "ולדבקה בו יתברך ויתעלה". היה לו לברא אותנו ברוממות זו, ולא להטריח אותנו ביגיעת הבריאה, התורה והמצוות? בעה''ס, אהבת ה' ואהבת הבריות Tačiau dar lieka klausimas, jei visos Toros ir visos kūrinijos tikslas – „pakelti“ žmoniją į šias nuostabias „susiliejimo su Kūrėju“ aukštumas, kodėl nebuvo galima iškart žmonijos sukurti tokiame lygyje? Ir kodėl dar reikėjo kūriniją apsunkinti didelėmis pastangomis Toroje ir priedermėse? (Baal Sulamas „Meilė Kūrėjui ir meilė žmonėms“)

זהר צו מה ביו תורה לנביאים  

Zohar „Kas yra tarp Toros ir pranašų“

rabi Šimonas bar Jochajus

 
 
 

Uždaryti užduotį




                                                            (Ištraukos)


Ateik ir pažiūrėk.
(Klausia.)
Kas yra bendro tarp tų, kurie užsiima Tora ir ištikimųjų pranašų?
Tačiau iš tikro, tie kurie užsiima Tora yra svarbesni už pranašus.
Kokia prasme?


(Ir atsako.)
Todėl, kad jie stovi ant aukštesnės pakopos, nei pranašai.
Iš tikro tie, kurie užsiima Tora stovi aukščiau,
t.y. ant pakopos, kuri vadinama Tora.
Tai viso tikėjimo pagrindas.


Iš tikro pranašai stovi žemiau,
toje vietoje, kuri vadinasi „necach“ (נצח) ir „hod“ (חוד).
Todėl tie, kurie užsiima Tora,
yra svarbesni už pranašus ir aukštesni už juos.
Tai reiškia, kad užsiimantys Tora stovi aukščiau, o pranašai stovi žemiau.
Taip pat (stovi žemiau) ir kalbantys „ruach akodeš“ רוח הקודש,
„šventos dvasios“ žodžius,
t. y. šie žmonės stovi žemiau už visus.


Palaiminti tie, kurie užsiima Tora,
nes jie ant visų aukščiausios pakopos.
Tiems, kurie užsiima Tora, nereikia „aukoti aukas“,
nes Tora yra geresnė už aukas,
ir Ji – tikėjimo pagrindas.
Todėl parašyta:
„Jos (Toros) keliai – „malonumo keliai“, ir visi takeliai – „taika“ (שלום)  (Mišlei 3 – 17).
Ir dar parašyta:
„Didelis tobulumas ir taika (שלום רב) mylintiems Tavo Torą ir nėra jiems kliūčių (Tehilim 119 – 165).