kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • וזהו סוד ענין קבלה מעסית, ולכן אסור להשתמש בה, כי בהחרח יתדבק גם ברע המתדבק בטוב. רח''ו שערי קדושה Yra griežtas draudimas užsiiminėti praktine kabala, nes būtinai prie gėrio „prilips“ ir „blogis“, susimaišęs su „gėriu“. (rabi Chaimas Vitalis „Šventumo vartai“)

הקדמה לתלמוד עשר הספירות  

Įvadas į „Mokymą apie dešimt sfirot“

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį




                                                                61.


Ir todėl žmogus dar kol kas negali vadintis „absoliutus teisuolis”.
Tai reiškia, kad žmogus, nusipelnęs Kūrėjo veido atvėrimo,
t.y. absoliutaus Kūrėjo gerumo, kas tinka Kūrėjo vardui, vadinasi „teisuolis”,
nes pateisina Kūrėjo valdymą ir mato, bei supranta šio valdymo tikrą esmę.
Iš tikro žmogus jau suvokė, kad Kūrėjas elgiasi su kūriniais tik su absoliučiu gerumu ir tobulumu, tai reiškia daro gerumą ir blogiems ir geriems.
Ir todėl žmogus, nusipelnęs Kūrėjo veido atvėrimo,
nuo dabar ir toliau yra vertas vadintis „teisuoliu”.
Tai reiškia, kad žmogus visiškai ištaisė „paslėpimą paslėpime“,
tačiau jam dar liko neištaisytas „paprastas paslėpimas “.
Tai reiškia, kad žmogus dar neištaisė to laiko (praeities),
kol nusipelnė „tšuva (atgailos, sugrįžimo)“.
Ir iki tada (praeityje), žmogus negali vadintis „teisuolis”,
nes jam tuo laikotarpiu liko „Kūrėjo veido” paslėpimas, kaip ir anksčiau.
Todėl žmogus vadinasi „teisuolis”, tačiau nevisiškas,
nes žmogui dar reikia ištaisyti savo praeitį.


                                                                 62.


Ir taip pat vadinasi „vidurinis“.
Iš tikro, kai žmogus nusipelnė „sugrįžimo iš baimės“,
jis tapo pasiruošęs tikro užsiėmimo Tora ir priedermėmis dėka nusipelnyti „sugrįžimo iš meilės“.
Ir tada gali nusipelnyti pakopos „absoliutus teisuolis“.
Išeina, kad dabar žmogus randasi „viduryje“ tarp baimės ir meilės,
ir todėl vadinasi „vidurinis“.
Tačiau prieš tai nebuvo visai net pasiruošęs šiam „sugrįžimui iš meilės“.



                                                                         63.


Todėl gerai išaiškėja pirma Kūrėjo veido atvėrimo pakopa,
t.y. Kūrėjo valdymas „užmokesčiu ir bausme“,
kai „paliudija Žinantis paslaptis,
kad žmogus jau nesugrįš prie savo kvailystės (nuodėmės)“.
Ir tai vadinasi „sugrįžimas iš baimės“,
nes tyčiniai nusikaltimai virsta „klaidomis“.
Ir taip pat žmogus vadinasi „nevisiškas teisuolis“, arba „vidurinis“.