kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • Ir išėjo Jakovas iš Beer Ševos, ir nuėjo į Charaną. Ir priėjo vietą, ir apsinakvojo ten, nes nusileido saulė, ir paėmė iš vietos akmenų, ir pasidėjo sau po galva, ir atsigulė toje vietoje. (Berešit 28 – 10, 11)
  • !שבת שלום
  • Šabat Šalom!

הקדמה לתלמוד עשר הספירות  

Įvadas į „Mokymą apie dešimt sfirot“

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį




                                                                   1.


Pradžioje jaučių didelį poreikį (sako autorius) susprogdinti „geležinę sieną“,
kuri iškilo tarp mūsų ir tarp kabalos išminties nuo Šventyklos sugriovimo iki mūsų dienų.
Ši „siena“ labai apsunkina mūsų gyvenimą, ir kelia baimę, kad nebūtų užmiršta ši išmintis Izraelyje.
Tačiau, kai aš pradedu „iš širdies“ kalbėti su kuo nors dėl šio mokymo, pirmas klausimas, kurį užduoda visi:


1. „Kam man reikia žinoti, kiek yra angelų danguje, ir kokie jų vardai?
Argi aš negaliu pilnai vykdyti visą Torą be šitų žinių?“


2. Antras paklaus: „Juk nustatė išminčiai, kad pirmiausiai reikia „užpildyti vidų“ su Talmudu ir Tora. Ir kas gi gali apgaudinėti save, kad jau baigė atviros Toros mokymą ir liko jam tik išmokti slaptą Torą?“


3. Trečias nuogąstaus, kad „gali dėl šio užsiėmimo nukrypti nuo tiesos. Juk buvo istorijoje atsitikimų, kad žmonės iškrypo iš Toros kelio, dėl užsiėmimo kabala.
Jeigu taip, kam man šis „galvos skausmas“?
Ir koks gi naivuolis gali taip rizikuoti?


4. Ketvirtas pasakys, kad „netgi šio mokymo šalininkai leidžia užsiiminėti kabala tik „šventiems, Kūrėjo tarnams“. Ir ne kiekvienas, užsinorėjęs aptarnauti Kūrėją, gali ateiti ir aptarnauti“.


5. Penktas, ir tai svarbiausias: „Yra manyje vis tik abejonė, juk daugelis žmonių tuo neužsiima. Iš tikro visi mano kartos žmonės turi vieningą nuomonę, kad nėra reikalo užsiiminėti šiuo „slaptu mokymu“.
Be jokios abejonės yra naudingiau išmokti Talmudo lapą, nei užsiimti kabala.“