Baal aSulamas sugrįžo į Jeruzalę ir iš pradžių apsigyveno Ben David gatvėje, po to – Jechezkelio gatvėje, o dar vėliau, 1939 metais, Musajof gatvėje, Bucharų rajone.
Šiame rajone taip pat gyveno vienas judėjas, emigrantas iš Bucharos.
Jis apmokėjo pastato, kuriame buvo Baal aSulamo namai ir Beit-midrašas, statybų darbus.
Tai padarė tai su sąlyga, kad kiekvieną Šabatą, Baal aSulamas palaimins jį palaiminimu „Tas, kuris palaimino mūsų protėvius...“.
Ravas Azrielis
Chaimas Lembergeris pasakojo:
„Mūsų mokytojas Baal aSulamas knygą „Pratarmė knygai Zohar“ parašė per vieną naktį (tai buvo name Bucharų rajone).
O ryte jį ištiko širdies smūgis.
Tada buvo pakviesti rabi David Meincbergas ir mano tėvas bei mokytojas rabi Moše Baruchas. Jie atvyko devintą ryte.
Pamenu, mano
tėvas tada pasakė:
„Baal aSulamas, dar prieš atvykdamas į Izraelį, buvo užbaigęs visą savo sielos ištaisymo darbą šiame pasaulyje.
Ir kiekvieną
kartą jis ieškojo galimybės, kaip dar gali pasitarnauti Pasaulio Valdovui.
Todėl, kai jau užbaigė „Pratarmę knygai Zohar“ ir atliko visą darbą, jį ištiko širdies smūgis.
Kas dėl jo paties, tai jam jau nebuvo jokios prasmės likti šiame pasaulyje.
O aš pats atsimenu, kad mūsų mokytojas sėdėjo prie stalo, visiškai neturėdamas jėgų ką nors padaryti.
Ant stalo stovėjo žvakidės. Staiga Baal aSulamas krūptelėjo ir pasakė:
„Man pasirodė, kad dabar Šabatas“.
Paskui mano tėvas paaiškino, jog jei Baal aSulamas nesėdėjo ir nerašė, tai jam atrodė, kad yra Šabatas.
Daktaras mūsų mokytojui pasakė, jog tam, kad pirštai atsipalaiduotų, jam draudžiama gilintis į mokymą, todėl gerai būtų tiesiog paskaityti Psalmes.
Atsakė tada Baal
aSulamas:
„O argi įmanoma Psalmes skaityti be įsigilinimo?“
Jam reikėjo labai daug poilsio, kad atstatytų jėgas ir grįžtų prie rašymo“.
Tuo laikotarpiu pas Baal aSulamą atvyko naujas mokinys ravas Binjamin Simkovski.
Tai buvo ypatingas žmogus, Braclavo chasidas, kurio noras buvo vienas – priartėti prie Kūrėjo.
Kai atvyko pas mūsų mokytoją, buvo be barzdos, tad paklausė Baal aSulamo, ar jam užsiauginti barzdą.
Baal aSulamas atsakė, kad pasakys, kada jam užsiauginti barzdą.
Mūsų mokytojas paaiškino, kad jei žmogus buvo auklėjamas, jog reikia auginti barzdą, bet ją apkerpa – tai tas pats, kaip „apkarpytų“ savo sielą.
O rabi Binjaminas niekada neturėjo barzdos...
Maldos metu
energingai ir įsiaudrinęs žingsniuodavo nuo sienos prie sienos.
Ravas Baruchas Šalomas pasakė, kad rabi Binjamino džiaugsmas „buvo tarsi tūkstantis liudininkų“, jog tai nėra paprastas žmogus.