kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • כן כתב הרמב"ן ז"ל בהקדמת פרושו על התורה, וז"ל, "ואני הנני מביא בברית נאמנת וכו' לכל מסתכל בספר הזה וכו' מכל הרמזים אשר אני כותב בסתרי התורה, כי אני מודיעו נאמנה שלא יושגו דברי ולא יודעו כלל בשום שכל ובינה זולת מפי מקובל חכם לאזן מקבל מבין". וכמתכונתו כתב ג"כ הרב חיים ויטאל ז"ל בהקדמה לעץ חיים. וכן בדברי חז"ל (חגיגה י"א:) "אין דורשין במרכבה ביחיד אלא א"כ הוא חכם ומבין מדעתו.בהע''ס, מהות חכמת הקבלה Rambanas savo Toros komentarų įvade rašo: „Iš tikro aš pateikiu patikimą sandorį.... kiekvienam žvelgiančiam į šią knygą... Tai reiškia, kad visose užuominose, kuriose aš rašau apie Toros paslaptis, aš tvirtai patikinu, kad mano žodžių negalima suvokti jokiu protu ir jokiu intelektu,tik iš išminčiaus kabalisto lūpų labai nuovokiam mokiniui“. (Baal Sulamas „Kabalos išminties esmė“)

זהר צו מה ביו תורה לנביאים  

Zohar „Kas yra tarp Toros ir pranašų“

rabi Šimonas bar Jochajus

 
 
 

Uždaryti užduotį




(Ištraukos)



Ateik ir pažiūrėk.
(Klausia.)
Kas yra bendro tarp tų, kurie užsiima Tora ir ištikimųjų pranašų?
Tačiau iš tikro, tie kurie užsiima Tora yra svarbesni už pranašus.
Kokia prasme?


(Ir atsako.)
Todėl, kad jie stovi ant aukštesnės pakopos, nei pranašai.
Iš tikro tie, kurie užsiima Tora stovi aukščiau,
t.y. ant pakopos, kuri vadinama Tora.
Tai viso tikėjimo pagrindas.


Iš tikro pranašai stovi žemiau,
toje vietoje, kuri vadinasi „necach“ (נצח) ir „hod“ (חוד).
Todėl tie, kurie užsiima Tora,
yra svarbesni už pranašus ir aukštesni už juos.
Tai reiškia, kad užsiimantys Tora stovi aukščiau, o pranašai stovi žemiau.
Taip pat (stovi žemiau) ir kalbantys „ruach akodeš“ רוח הקודש,
„šventos dvasios“ žodžius,
t. y. šie žmonės stovi žemiau už visus.


Palaiminti tie, kurie užsiima Tora,
nes jie ant visų aukščiausios pakopos.
Tiems, kurie užsiima Tora, nereikia „aukoti aukas“,
nes Tora yra geresnė už aukas,
ir Ji – tikėjimo pagrindas.
Todėl parašyta:
„Jos (Toros) keliai – „malonumo keliai“, ir visi takeliai – „taika“ (שלום) ( Mišlei 3 – 17).
Ir dar parašyta:
„Didelis tobulumas ir taika (שלום רב) mylintiems Tavo Torą ir nėra jiems kliūčių (Tehilim 119 – 165).