kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • הָא לַחְמָא עַנְיָא דִּי אֲכָלוּ אַבְהָתָנָא בְּאַרְעָא דְמִצְרָיִם. כָּל דִּכְפִין יֵיתֵי וְיֵיכוֹל, כָּל דִּצְרִיךְ יֵיתֵי וְיִפְסַח. הָשַׁתָּא הָכָא לְשָׁנָה הַבָּאָה בְּאַרְעָא דְיִשְׂרָאֵל. הָשַׁתָּא עַבְדֵּי לְשָׁנָה הַבָּאָה בְּנֵי חוֹרִין. הגדה של פסח Tai yra vargo duona, kurią valgė manoTėvai Egipto žemėje. Kiekvienas alkanas, gali ateiti ir valgyti, kiekvienas norintis, gali ateiti ir padaryti „Pesachą“ („Peršokimą“). Šiandien – čia, kitais metais – Izraelio žemėje. Šiandien – vergai, kitais metais – laisvi. (Pesacho Agada).

הקדמה לתלמוד עשק הספירו 

Įvadas į „Mokymą apie dešimt sfirot“

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį

 


134.


Taip pat pravartu žinoti aukštutinį dėsnį:
Negali būti jokio atvėrimo, jei prieš tai nebuvo paslėpimo.
Žinome, kad mūsų pasaulyje –  „nebuvimas“ yra prieš „atsiradimą“,
t.y. kviečio daigas išauga tik tada, kai prieš tai yra pasėjamas grūdas,
ir jis visiškai išnyksta, t.y. supūva ir suirsta.

Lygiai taip yra ir „aukštutiniuose“ dalykuose:
Po „paslėpimo“ eina „atsivėrimas“.
Ir tai atitinka žvakės „dagtį“ ir prie jo prisitvirtinusią „ugnį“.
Iš tikro po kiekvieno „paslėpimo“, praėjus jam  ištaisymą,
atsiveria šviesa, kurią sąlygojo šis „paslėpimas“,
t.y. šis „paslėpimas“ buvo „atsivėrimo“ priežastis.
Todėl „šviesa“, atsivėrusi po „paslėpimo“, tai kaip „ugnis“,
prisitvirtinusi prie žvakės „dagčio“.
Ir prisimink tai visame savo kelyje.

                                                    

135.


Dabar galima suprasti tai, ką pasakė išminčiai,
kad visa Tora, tai – „Kūrėjo vardai”.
Iš pirmo žvilgsnio dalykas yra labai keistas,
nes randame Toroje daug „šiurkščių” žodžių,
t.y. nusidėjėlių vardų tokių, kaip:
„Faraonas”, „Bilamas” ir pan.
Ir taip pat „draudimus” bei „netyrumus”,
baisius prakeiksmus, dviejuose kaltinimuose ir pan.
Ir kaip galima suprasti, kad tai gali būti „Kūrėjo vardai”?


136.


Tačiau turime žinoti ir suprasti, kad „Kūrėjo keliai” tai ne „mūsų keliai”.
Tai reiškia, kad „mūsų kelias” yra eiti nuo „netobulumo” į „tobulumą”,
o iš Kūrėjo pusės einama iš „tobulumo” į „netobulumą”.
Juk pirmiausia buvo sukurtas ir išėjo iš „Kūrėjo veido” absoliutus tobulumas.
Paskui šitas tobulumas „nusileidžia” nuo „Kūrėjo veido”,
ir praeina apribojimą, po apribojimo, per keletą pakopų. 
Tol kol ateina į paskutinę, labiausiai apribotą  pakopą,
labiausiai tinkančią mūsų pasauliui.
Ir tada atsiveria šis dalykas mums, mūsų pasaulyje.