kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • אולם עדיין נשאר לנו מקום לשאלה, אם כל תכלית התורה וכל הבריאה, אינה אלא להרים את האנושות השפלה, עד שיהיו ראויים לאותו רוממות הנפלאה – "ולדבקה בו יתברך ויתעלה". היה לו לברא אותנו ברוממות זו, ולא להטריח אותנו ביגיעת הבריאה, התורה והמצוות? בעה''ס, אהבת ה' ואהבת הבריות Tačiau dar lieka klausimas, jei visos Toros ir visos kūrinijos tikslas – „pakelti“ žmoniją į šias nuostabias „susiliejimo su Kūrėju“ aukštumas, kodėl nebuvo galima iškart žmonijos sukurti tokiame lygyje? Ir kodėl dar reikėjo kūriniją apsunkinti didelėmis pastangomis Toroje ir priedermėse? (Baal Sulamas „Meilė Kūrėjui ir meilė žmonėms“)

שערי קדושה חלק ב שער ה 

Šventumo vartai Antra dalis. Penktieji vartai

ravas Chaimas Vitalis

 
 
 

Uždaryti užduotį


 


Apie uždraustas (blogas) savybes


1.


Piktžodžiavimas (lašon hara).
Pasakė mūsų mokytojai:
Ši nuodėmė sunkesnė už „avoda zara“ (stabmeldystę),
paleistuvavimą ir kraujo praliejimą (Talmudas, Arachim),
t.y. sunkiausias nuodėmes.
Išminčiai pasakė:
Tas, kas kalba lašon hara,
neigia Kūrėją, kaip pasakyta:
„Jie pasakė, savo kalbomis nugalėsim, kas mums –  Kūrėjas“ (Tehilim 12 – 5).

Apkalbos.
Apkalbos „žudo“ žmones, todėl skaitomos,
kaip kraujo praliejimas.
Iš tikro, kas nusideda šiai nuodėmei,
neįeina į Gan Eden, kaip parašyta:
„Kas gyvens Tavo menėse... tas kas nelaido savo liežuvio“ (Tehilim 15 – 1).

Tai matome iš Doego Adomij, Sanhedrino pirmininko,
dėl apkalbų neįėjusio į „pasaulį, kuris ateis“.
Ir taip pat nepragyvenusio „pusės savo dienų“,
nes jis sąlygojo kohenų miesto Nov gyventojų,
bei Šaulio ir jo sūnų mirtį. 

Draugo įžeidinėjimas, pravardžiavimas ir didžiavimasis  draugo gėda.
Visa tai „nuleidžia“ žmogų į gehinomą (pragarą) ir nebegrąžina į „pasaulį, kuris ateis“.