kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • תנא דבי אליהו: מעיד אני עלי שמים וארץ, בין איש בין אשה, בין גוי בין ישראל, בין עבד בין שפחה, הכל לפי מעשיו, רוח הקודש שורה עליו. רח''ו שערי קדושה Moko Tana de bei Elijahu (mokymo namai priskiriami pranašui Elijahu): „Liudiju aš prieš dangų ir žemę, kad šventą dvasią gali pasiekti kaip vyras, taip ir moteris, kaip gojus, taip ir Izraelio sūnus, kaip tarnas, taip ir tarnaitė. Viskas priklauso nuo žmogaus veiksmų. Ir pagal tai, gali ant žmogaus nusileisti „Šventa dvasia“. (rabi Chaimas Vitalis „Šventumo vartai“)

Įvadas į „Mokymą apie dešimt sfirot“  

הקדמה לתלמוד עשר הספירות י

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį

       


                                                

                                                                  10.


Kaip paaiškinta Zohare Toros eilutė:
„Ir pasakė Kūrėjas „tebūnie šviesa“ ir atsirado šviesa“ (Berešit 1 – 3).
Tai reiškia: „Tebūnie šviesa“ mūsų pasaulyje,
„Ir atsirado šviesa“ pasaulyje, kuris ateis“.


Iš tikro „kūrimo veiksmas“ (pasaulėdara) buvo sukurtas pilnai su visomis detalėmis ir visais lygiais. Kaip pasakė išminčiai:
„Su pilnu galutiniu grožiu ir tobulumu“.
Todėl šviesa, sukurta pirmą kūrimo dieną, išėjo pilname tobulume ir grožyje.
Ir apėmė šio pasaulio gyvenimą su visu galutiniu malonumu ir grožiu,
kaip ir atspindi pasakymas:
„Tebūnie šviesa“.


Tačiau, kad suteikti galimybę pasirinkimui ir darbui,
Kūrėjas paėmė ir paslėpė šią šviesą teisuoliams ateičiai,
kaip mums ir sako išminčiai.
Todėl ir pasakė labai aiškiai:
„Tebūnie šviesa“ mūsų pasaulyje“, tačiau taip nepasiliko,
bet – „Ir atsirado šviesa“ pasaulyje, kuris ateis“.


Tai yra tas, kas užsiima Tora „lišma“, nusipelno šios šviesos ateityje,
t.y. kai žmogus išsityrina savo kūną (norus) Toros kelyje.
Ir tada žmogus tampa vertas šios didelės šviesos taip pat ir mūsų pasaulyje,
kaip pasakė išminčiai:
„Savo pasaulį pamatysi savo gyvenime“.