kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • אולם עדיין נשאר לנו מקום לשאלה, אם כל תכלית התורה וכל הבריאה, אינה אלא להרים את האנושות השפלה, עד שיהיו ראויים לאותו רוממות הנפלאה – "ולדבקה בו יתברך ויתעלה". היה לו לברא אותנו ברוממות זו, ולא להטריח אותנו ביגיעת הבריאה, התורה והמצוות? בעה''ס, אהבת ה' ואהבת הבריות Tačiau dar lieka klausimas, jei visos Toros ir visos kūrinijos tikslas – „pakelti“ žmoniją į šias nuostabias „susiliejimo su Kūrėju“ aukštumas, kodėl nebuvo galima iškart žmonijos sukurti tokiame lygyje? Ir kodėl dar reikėjo kūriniją apsunkinti didelėmis pastangomis Toroje ir priedermėse? (Baal Sulamas „Meilė Kūrėjui ir meilė žmonėms“)

פרי חכם אגרות קודש קעה 

„Šventi laiškai“ psl. 175

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį




(Ištraukos)


Ateik ir pažiūrėk.
Yra šventa kalba „aukštutiniams“ ir yra šventa kalba „žemutiniams“.
Tą kalbą tikrieji išminčiai vadina „Kūrėjo burna“.
Kuria prasme?
Todėl, kad šventoji Šchina kalba „tikrųjų išminčių“ lūpomis.
Ir viską, ką Ji kalba, supranta tik tikri mokiniai, bet ne kiti.
Taip tikrieji išminčiai perduoda šią išmintį mokiniams iš „burnos į burną“.
Ką reiškia „iš burnos į burną“, o ne „iš burnos į ausis“?


Tai yra todėl, kad ką jaučia burna – gomurys, negali pajausti ausys,
nes tai – jau kitas perdavimas.
Ir apie tą paslaptį parašyta:
„Iš burnos į burną kalbėsiu su juo (Moše), akivaizdžiai, o ne mįslėmis (Bemidbar 2 – 8). „Akivaizdžiai“ – pagal tai, ką žmogus „mato“, t.y. jaučia gomuriu,
„mįslėmis“ – tai, ką žmogus girdi.


Tačiau tai nėra vienintelis „tikrųjų išminčių“ būdas perduoti išmintį, kaip parašyta:
„Kas gi valgydamas gali pajusti skonį, išskyrus mane?“
Tačiau, pagal šią taisyklę, mokytojai atskiria metodą, nuo metodo,
būdą nuo būdo,
rūšį nuo rūšies, t.y. pagal skonį.
Tai reiškia, kad kiekvienas išminties aspektas turi savo „skonį“ – būtent „skonį“.
Tačiau tie, kurių širdis iškreipė „nauda sau“, nėra verti tai pajusti, t.y. gauti žinias „iš burnos į burną“.
Todėl tokie mokiniai nejaučia šių „skonių“, nes „sumaišė Kūrėjas jų kalbas“ (Berešit 11 – 9), kad nesuprastų vienas kito.
Iš tikro, pas tikrus mokytojus melas nepasiekia jų „gomurių“,
todėl kiekvienas jų „valgis“ – „tiesa“,
kiekvienas jų aiškinimas – „tiesa“.
„Tikrieji išminčiai“ – kaip vienas žmogus.
Kiekvienas pilnai supranta vienas kitą, jaučia vienas kitą, nes jų „gomuriai“ – „vienas gomurys“. Todėl gali jie atverti vienas kitam paslaptis būtent iš „burnos į burną“.