kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • Ir pasiuntė (Balakas) pasiuntinius pas Bilamą ben Beorą į Petorą..., kad pašaukti jį, sakydamas: Štai tauta išėjo iš Egipto ir „uždengė“ visą žemės paviršių, ir ji įsikūrė priešais mane. Ir dabar, ateik, prakeik man šią tautą, nes ji stipresnė už mane, gal tada aš pajėgsiu sumušti ją ir išvarysiu iš žemės, nes aš žinau, ką tu palaimini, tas būna palaimintas, o ką prakeiti, tas būna prakeiktas. (Bemidbar 22 – 5, 6)
  • !שבת שלום
  • Šabat Šalom!

מצוה אחת 

Viena priedermė

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį




1.


„Padarė vieną priedermę – laimingas, nes persvėrė save ir visą pasaulį į nuopelnų pusę“ (Talmudas, Kidušin 40 – 2).


Kūrėjo darbas ir priedermių vykdymas turi būti „lišma“, t.y. padaryti malonumą Kūrėjui.
Tačiau išminčiai leido pradėti užsiimti Tora ir priedemėmis netgi „lo lišma“, nes „iš „lo lišma“ ateiname prie „lišma“...
Tačiau iš tikro – pirmoji ir vienintelė priedermė, užtikrinanti atėjimą į „lišma“ yra tai, kad žmogus turi priimti nuostatą rūpintis tik savo būtiniausiais poreikiais.
Ir visą kitą laiką skirti darbui bendruomenei – gelbėti vargstančius ir padėti kiekvienam žmogui pasaulyje, kuriam tik reikia pagalbos.


Tarnauti žmonėms tik, kaip vykdant Palaiminto Kūrėjo priedermę


Šioje priedermėje yra dvi teigiamos pusės:
1. Kiekvienas žmogus turi suprasti, kad jis atlieka šį darbą, nes tai daro žmones laimingus ir yra priimtina viso pasaulio.
2. Ši priedermė geriausiai paruošia žmogų ateiti prie Toros ir priedermių vykdymo „lišma“. Tai reiškia, kad šis pasiruošimas – „tarnauti žmonėms“ yra tikslo – „tarnauti Kūrėjui“ dalis.
Tai reiškia, kad kai žmogus įpranta padėti žmonėms, jis pamažu paruošia save šiai priedermei – „padaryti malonumą Kūrėjui“, visai nesirūpindamas savimi.
Todėl savaime aišku, kad padedant žmonėms, visada turi būti „Kūrėjo priedermės“ vykdymo intencija.


Toros dalis – „tarp žmogaus ir jo artimo“


Toroje yra dvi dalys:
Pirma, liečianti santykius „tarp žmogaus ir Kūrėjo“.
Ir antra, liečianti santykius „tarp žmogaus ir jo artimo“.
Tačiau labiausiai reikia kreiti dėmesį į Toros dalį – „tarp žmogaus ir jo artimo“, nes taip bus galima ateiti į tobulumą, kas liečia santykius „tarp žmogaus ir Kūrėjo“.