kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • ותהר עוד ותלד בן ותאמר הפעם אודה את יהוה על כן קראה שמו יהודה ותעמד מלדת. בראשית כט' – לה Ir pastojo (Leja) vėl ir pagimdė sūnų, ir pasakė: „Dabar padėkosiu Kūrėjui“, todėl pavadino vardu „Jehuda“ (padėka) , ir nustojo gimdyti. (Berešit 29 – 35)

הסולם, פרקי חיים של הרב ברוך שלום הלוי אשלג 

„Hasulam“, rabi Jehuda Ašlago (Baal Sulamo) biografija

ravas Abrahamas Mordechajus Gotlibas

 
 
 

Uždaryti užduotį




Roš chodeš („Naujas mėnuo“)

 


Roš chodeš aspektai

 

Roš chodeš turi panašumo su Roš ašana (t.y. su Naujais metais, nes Roš chodeš pažodžiui – „mėnesio pradžia (galva)“, o Roš ašana – „metų pradžia (galva)“).

Po galvos išeina ir visas kūnas, t.y. pagal tai, kokie yra žmogaus norai mėnesio pradžioje, toks bus ir visas mėnuo.

Jei žmogus nustato save šventumo norams, tada visas mėnuo eina „šventumo keliu“.

Jei su Kūrėjo pagalba pasiseka atlikti šventumo veiksmus ir išlikti šventumo mintyse – tada žmogus yra laimingas.

Jei nepavyksta, tada dėka to, kad žmogus mėnesio pradžioje nustatė save šventumui, jo širdyje gimsta tikra malda, kad Kūrėjas jam padėtų.

Ir tada, kaip pasakyta: „Kūrėjo išgelbėjimas – akimirksniu“.


Šis mėnuo jums – mėnesių pradžia“ (Šmot 12:2), Raši taip komentuoja šį sakinį:

„Moše iškilo sunkumas dėl jauno mėnulio – jis negalėjo suprasti, kokio dydžio mėnulį reikia laiminti.

Ir Kūrėjas jam pirštu parodė mėnulį danguje ir pasakė: „Kai pamatysi tokį, tada ir laimink“.

Ravas Baruchas tai paaiškino:

„Moše susidūrė su problema: kaip jis gali sakyti Israeliui, kad laimintų mėnulį, kuris yra „Dangaus karalystės“ aspektas, tuo laiku, kai jis visai nešviečia?!

Ir atsakė jam Kūrėjas: „Kai pamatysi tokį, tada laimink“.

Tai reiškia, kad būtent tada, kai žmogus nejaučia poreikio ir traukos dvasingumui, tada jis yra pačioje didžiausioje paslėpimo būsenoje, ir būtent tada žmogus turi priimti sau Dangaus karalystės jungą“.  


Kitą kartą ravas Baruchas paaiškino taip:

„Jaunaties metu mėnulis yra savo mažiausioje būsenoje, paskiau jis didėja, kol pasiekia savo didžiausią pilnumą, o paskui vėl sumažėja.

Tai reiškia, kad tokia yra žmogaus „Dangaus karalystės priėmimo“ tvarka.

Kai žmogus pasiekia tobulumą, tada jis galvoja, jog nebėra daugiau ką pridėti, todėl „iš dangaus“ jį „sumažina“.

Ir tada žmogus turi statyti „Dangaus baimę“ iš naujo: vėl galvoti apie Kūrėjo darbą, galvoti, kokia yra šio darbo esmė, ką jis nori pasiekti savo gyvenime.

Visi pakilimai ir kritimai – kaip besisukantis ratas, kuris kaskart juda vis į priekį.

Iš tikrųjų, kritimas, kai žmogus jaučia, jog trūksta „Dangaus baimės“ ir meilės Torai – tai taip pat pakilimas.

Tai yra tam, kad kiekvieną kartą žmogus atnaujintų tuos pagrindus, ant kurių jis stato savo „Dangaus baimę“.

Todėl kiekvieną mėnesį, kai žmogus atverčia naują savo darbo Kūrėjui puslapį, reikia galvoti apie „Dangaus karalystės“ priėmimą iš naujo ir nuolat sau „atnaujinti Torą“.