kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • הָא לַחְמָא עַנְיָא דִּי אֲכָלוּ אַבְהָתָנָא בְּאַרְעָא דְמִצְרָיִם. כָּל דִּכְפִין יֵיתֵי וְיֵיכוֹל, כָּל דִּצְרִיךְ יֵיתֵי וְיִפְסַח. הָשַׁתָּא הָכָא לְשָׁנָה הַבָּאָה בְּאַרְעָא דְיִשְׂרָאֵל. הָשַׁתָּא עַבְדֵּי לְשָׁנָה הַבָּאָה בְּנֵי חוֹרִין. הגדה של פסח Tai yra vargo duona, kurią valgė manoTėvai Egipto žemėje. Kiekvienas alkanas, gali ateiti ir valgyti, kiekvienas norintis, gali ateiti ir padaryti „Pesachą“ („Peršokimą“). Šiandien – čia, kitais metais – Izraelio žemėje. Šiandien – vergai, kitais metais – laisvi. (Pesacho Agada).

הקדמה לתלמוד עשר הספירות יז  

Įvadas į „Mokymą apie dešimt sfirot“

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį




                                                      17.


Todėl privalo mokinys, prieš pradėdamas mokytis,
sustiprėti tikėjime į Kūrėjo valdymą „bausme ir užmokesčiu“, kaip pasakė išminčiai:
„Ištikimas tavo Darbdavys užmokės tau už darbą“ (Avot 2 –16).
Todėl mokinys turi nukreipti savo pastangas taip,
kad jo mokymas būtų vardan: priedermės „mokytis Torą“.
Tik taip galima nusipelnyti Toros „švytėjimo“,
kurio dėka sustiprės ir išaugs jo tikėjimas.
Kaip pasakyta: „Tai bus gydymas tavo kūnui ir balzamas tavo kaulams“ (Mišlei 3 – 8).
Ir mokinys bus visiškai tikras, kad iš „lo lišma“ ateis į „lišma“.
Iš tikro net tam, kuris žino, kad kol kas dar nenusipelnė tikėjimo ח''ו (chas ve šalom, neduok dieve), yra jam viltis.


Ir jei žmogus savo užsiėmimuose Tora nukreips širdį ir protą taip,
kad mokymo dėka nusipelnytų tikėjimo Kūrėju,
nėra didesnės priedermės už šią.
Kaip pasakė išminčiai „atėjo pranašas Chabakukas ir patvirtino taisyklę :
„Teisuolis gyvens savo tikėjimu“ (Talmudas, Makot).
Ir ne tik, bet žmogui nėra didesnio patarimo už šį.


Kaip parašyta (Talmudas, Bava Batra):
„Pasakė Raba, paprašė Jobas (Kūrėją) išvaduoti pasaulį nuo teismo.
Pasakė: „Pasaulio Viešpatie, sukūrei teisuolius, sukūrei nusidėjėlius. Kas gi gali sukliudyti Tau?“
Ir Raši paaiškina: „Sukūrei teisuolius „gėrio instinkto“ pagalba,
taip pat sukūrei nusidėjėlius „blogio instinkto“ pagalba,
todėl nėra jiems išsigelbėjimo, nes visi jie priversti nusidėti“.


Ir atsakė Jobui jo draugai: „Tu palikai baimę ir vedi diskusiją su Kūrėju“ (Jobas 15 – 4).
Iš tikro, nors Kūrėjas ir sukūrė „blogio instinktą“,
tačiau taip pat sukūrė jam vaistą (prieskonį).
Ir paaiškino Raši: „Blogio instinktui“ sukūrė vaistą (prieskonį) – Torą,
kuris pašalina „nuodėmingas mintis“.
Kaip pasakyta: „Jei pagavo tave blogio instinktas, tempk jį į Toros mokymo namus“ (Talmudas, Kidušin, pagal Mišlei).
Todėl nusidėjėliai nėra palikti likimo valiai,
nes jie gali išgelbėti save Toros pagalba.