Lag Ba-omer
Maždaug penki metai iki mirties, ravas Baruchas per Lag Ba-omer šventę
nebevažiuodavo į Meroną, dėl ten pastoviai didėjančios spūsties ir grūsties.
Jis negalėjo pakęsti to, kad didžioji dalis ten susirinkusių visų metų bėgyje neturėjo
jokio sąlyčio su rabi Šimono mokymu.
Ir staiga, atėjus rabi Šimono mirties
metinių dienai, staiga visi tampa rabi Šimono artimaisiais...
Jis tada pasakė tai, ką pasakytų rabi Šimonas:
„Mane palikite, o mano Torą saugokite“.
Tai yra, rabi Šimonas būtų norėjęs, kad
visa ši minia vietoj to, kad ateitų prie kapo, geriau būtų mokęsi jo knygą.
Ir
kai spūstys tiek sustiprėjo, ravas Baruchas nusprendė ten
nebevažiuoti (reikia pasakyti, jog jis nuvykdavo į Meroną praėjus dienai ar
dviems po Lag Ba-omer).
Vietoje to per Lag Bad-omer surengdavo didžiules vaišes savo Mokymo namuose Bnei Brake.
Rabi Šimonas bar Jochajus
Pateiksime šiek tiek iš ravo Barucho mokymo šią dieną (Zohar, 18 tomas, dalis „Aazinu“, „Idra zuta kadiša“ aSulam komentaras, 23-31 skyriai):
Pateikiame mūsų švento mokytojo žodžius iš „Straipsnio Zoharo užbaigimui“,
kas liečia rabi Šimono ir jo mokinių didumą:
„Jau sakėme, jog tobulas susijungimas
su Kūrėju ir visiškas suvokimas dalijasi į 125 pakopas.
Ir pagal tai, prieš Mašijacho
atėjimo dienas neįmanoma pasiekti visų 125 pakopų.
Todėl tarp Mašijacho
kartos ir visų kitų kartų yra du skirtumai:
1) tik Mašijacho kartoje, ir ne
jokioje kitoje kartoje, galima pasiekti visas 125 pakopas;
2) visose kartose „pakilimo sūnų“ (bnei alija), t.y. tų, kurie nusipelnė pilno
suvokimo ir „susiliejimo“ su Kūrėju, yra mažuma.
Kaip pasakė
išminčiai:
„Vieną žmogų iš tūkstančio radau: tūkstantis įeina į kambarį (mokymo
namus) ir tik vienas išeina į šviesą“,
tai yra ateina į „susiliejimą“
ir „pilną suvokimą“.
Tačiau Mašijacho kartoje kiekvienas galės nusipelnyti „susiliejimo“ su Kūrėju ir „pilno suvokimo“.
Kaip pasakė pranašas:
„Ir bus pilna žemė žinių apie Kūrėją. Ir daugiau nemokys draugas draugo, kaip dirbti Kūrėjui, nes visi pažins Mane nuo didelio iki mažo“.
Iš tikro rabi Šimonas ir jo karta nusipelnė visų 125 pakopų, dar iki
Mašijacho atėjimo.
Apie rabi Šimoną ir apie jo
mokinius pasakyta:
„Išminčius
yra didesnis už pranašą“.
Daugelyje vietų Zohare yra
parašyta, jog iki pat Mašijacho atėjimo nebus tokios kartos, kaip rabi Šimono
karta.
Todėl jo didysis kūrinys – knyga Zohar paliko tokį ryškų pėdsaką pasaulyje, nes jame atskleidžiamos Toros
paslaptys apima visas 125 pakopas.
Tad pasakyta Zohare, kad kad ši knyga
atsiskleis tik „dienų pabaigoje“, Mašijacho dienomis.
Ir jei skaitytojo „pakopos“ pilnai neatitinka autoriaus „pakopų“,
skaitytojas negali pilnai suprasti autoriaus, nes tarp jų nėra „bendro
suvokimo“.
O kadangi Zoharo autorių
išmintis pilnai siekia visą 125 pakopų aukštį, neįmanoma jų pasiekti iki Mašijacho atėjimo.
Vadinasi, kartose, esančiose prieš „Mašijacho atėjimo kartą“, nėra bendro supratimo su Zohar knygos autoriais.
Todėl knyga Zohar ir negalėjo atsiverti ankstesnėse kartose.