Paaiškinsiu šį dalyką išsamiai, remiantis mūsų pasaulio realijomis.
Aukštutinių
„šaknų“ potencialas vystosi ir atsiveria,
kaip „šakos“
mūsų pasaulyje.
Ir bendrai pasauliai skirstosi į „vidinę“
ir „išorinę“ puses.
Tai panašu į sunkų daiktą,
kurio
neįmanoma pakelti ir pernešti iš vienos vietos į kitą.
Todėl
tada randame sprendimą – padalinti šį daiktą į mažas dalis,
kurias vieną po kitos pernešame į reikiamą vietą.
Taip
ir mūsų atveju: iš tikro kūrimo tikslas yra labai išaukštintas
ir nuostabus dalykas.
Tai reiškia, kad labai mažą žmogaus
sielos kibirkštį galima pakelti į tokias dvasines „aukštybes“,
kurios yra aukščiau už „Tarnystės Angelų“ vietą.
Kaip
aiškina išminčiai, kas parašyta Toroje:
„Tada paklaus
Jakovo ir Izraelio ką veikia Kūrėjas?“ (Bemidbar 23 – 23)
Tai
reiškia, kad net „aukštutiniai angelai“ paklaus Izraelio,
ką
veikia Kūrėjas?
Iš tikro šias nepaprastas aukštumas mes galime tik pasiekti tik laipsniškai,
pakopa
po pakopos.
Panašiai, kaip iš pavyzdžio,
kad net patį
sunkiausią daiktą galima pakelti,
jei jį padalinsime į mažas
dalis ir kiekvieną dalį kelsime atskirai.
Ir ne tik dvasinį
tikslą galima pasiekti tokiu būdu,
tačiau net ir materialius
dalykus, kurie yra tik pasiruošimas dvasiniams,
pasiekiame
palaipsniui ir pakopomis.
Panašiai
ir pasauliai skirstosi į „vidines“ ir „išorines“ puses.
Tai
reiškia, kad kiekviename pasaulyje yra ypatingas „švytėjimas“,
veikiantis pamažu ir sąlygojantys lėtą, bei pakopinį
vystymąsi.
Tai vadinasi „vidinė“ pasaulio pusė.
Ir
taip pat yra „švytėjimas“ galintis veikti tik iš karto vienu
metu.
Todėl, kai šiam „švytėjimui“ duodama galimybė
pasireikšti mūsų pasaulyje,
t.y. dvasinio pasaulio „šakose“,
šis „švytėjimas“ neištaiso pakopos, bet netgi sugadina
ją.
Šį dalyką išminčiai vadina „nesubrendusiu vaisiumi“,
kaip pasakyta apie pirmą Adamą „Pažinimo medžio“
istorijoje,
kad „Pirmas Adamas valgė nesubrendusį vaisių“.
Ir nors šis
„valgis“ yra labai trokštamas, be galo malonus,
bei
suteikiantis žmogui daug malonumo,
tačiau visa tai gali būti
tik ateityje, bet ne dabar,
t.y. kai šis valgis „išaugs ir
subręs“.
Todėl tai sulygino su vaisiumi, dar prieš jo
subrendimą.
Kaip pavyzdžiui figos vaisius, kuris yra saldus ir
malonus,
tačiau jei suvalgysi jį dar nesubrendusį,
sugadinsi
skrandį ir net gali numirti.
Tačiau reikia
paklausti, kas gi atlieka šį veiksmą pasaulyje,
juk yra
žinoma, kad visi veiksmai mūsų pasaulyje ateina iš dvasinių
„šaknų“?
Iš tikro šis veiksmas yra vadinamas „išorinių
jėgų veikimas“,
kaip apie tai parašyta:
„Tai prieš
tai padarė (sukūrė) Kūrėjas“.
Tai reiškia, kad šiame
poveikyje yra potencialas „pastumti“ ir pagreitinti „vidinį“
poveikį.
Kaip pasakė išminčiai:
„Štai Aš pastatau jums
karalių tokį, kaip Hamanas, kuris be jūsų sutikimo sugrąžins
jus prie gerumo“.