kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • והנה הכתוב אומר: "אחרי רבים להטות", זאת אומרת, שבכל המקומות שיש לנו מחלוקת בין יחיד לרבים, אנו מחויבים להכריע הדבר, לפי רצונם של הרבים. הרי מפורש שיש זכות לרבים להפקיע את חירותו של היחיד. בעה''ס, חרות Parašyta: „Sekti pagal daugumą“ (Šmot 23 – 2), tai reiškia, kad visais atvejais kur yra ginčas tarp individo ir daugumos, mes privalome, nuspręsti reikalą pagal daugumos norus.Todėl aišku, kad dauguma turi teisę „apriboti“ individo laisvę. (Baal Sulamas „Laisvė“)

הקדמה לתלמוד עשר הספירות  

Įvadas į „Mokymą apie dešimt sfirot“

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį

      


                                                                                                     

                                                              22.


Ir iš tikro, jei atkreipsime dėmesį į išminčių žodžius,
jie tampa aiškūs mums, kaip giedras dangus.
Juk parašyta:
„Tegul mokinys geriau patrauks ranką, nuo atviros Toros mokymo,
po to kai pabandė savo sėkmę (atvirame mokyme)“.
Todėl tai nereiškia savo proto aštrumo, ar erudicijos sėkmės.


Tačiau, kaip paaiškinome pasakymą:
„Sukūriau blogio instinktą, ir sukūriau jam vaistą (prieskonį) – Torą“.
Tai reiškia, kad žmogus triūsė ir stengėsi atviroje Toroje,
bet jo blogio instinktas nesumažėjo nei kiek.
Ir žmogus visai neišsigelbėjo nuo nuodemingų abejonių,
kaip aiškina Raši:
„Sukūriau jam (blogiui) vaistą (prieskonį) – Torą.
Todėl patariama tada, kad „patrauktų ranką“ nuo atviros Toros,
ir užsiimtų „išmintimi apie tiesą“ (kabala).


Tai reiškia, kad užsiimant „išmintimi apie tiesą“ yra lengviau pritraukti „Toros švytėjimą“,
negu užsiimant atvira Tora, ir tai yra dėl labai paprasto dalyko.
Juk atviros Toros išmintis yra aprengta išoriniais, materialiais „rūbais“, tokiais kaip:
Vagystė, grobstymas, žala ir pan.
Todėl labai sunku žmogui, užsiėmimų metu nukreipti savo protą ir širdį į Kūrėją, kad galėtų pritraukti „Toros švytėjimą“.
Ir tuo labiau tokiam žmogui, kuriam iš vis yra sunkus Talmudo mokymas.


Ir kaip toks žmogus, gali suvokti, kad Talmudas kalba apie Kūrėjo veiksmus?
Tai reiškia, kad mokymas apie paprastus dalykus negali pas tokį žmogų ateiti kartu su intencija apie Kūrėją.
Todėl patariama jam užsiimti kabalos išmintimi,
nes ši išmintis visa yra „aprengta“ Kūrėjo vardais.
Ir suprantama, kad tada žmogus galės be vargo mokymo metu nukreipti protą ir širdį į Kūrėją,
netgi, jei žmogui yra labai sunku susikaupti į mokymą.
Iš tikro mokymas apie Kūrėjo išmintį (kabalą) ir Kūrėjas yra viena.
Ir tai labai paprasta.