Iš tikro yra keturios pagrindinės blogų savybių rūšys:
Visos keturios grupės išeina iš keturių klipot, kurios yra žemesnėje (pagrindinėje) sieloje.
Ir priešingai joms, yra keturios geros savybės, kurios taip pat išeina iš žemesnės (pagrindinės) sielos. Ir tai:
„Džiaugiuosi aš Tavo žodžiais, kaip radęs didelį lobį (Tehilim 119 – 162).
Kaip pasakė mūsų mokytojai:
„Padaryk užsiėmimą Tora pastoviu dalyku, o darbą (pragyvenimui) laikinu“ (Avot 1 – 15).
Todėl,
jei pas žmogų yra neištaisytos savybės (midot), jis yra
„atskirtas“ nuo teisingo priedermių vykdymo, nes negali jų
deramai
atlikti.
Ir jei jas vykdys, tai nebus Dangaus vardu, o tik didelis vargas jam.
Apie tai parašyta:
„Auksinis auskaras kiaulės nosyje“ (Mišlei 11 – 22).
Nes kol kas žmogaus sielą yra užpildę klipot nešvarumai.
Apie tai pasakė išminčiai:
„Jei nusipelnė žmogus, (Tora) pasidarė jam gyvybės lašas, jei nenusipelnė,
pasidarė jam mirties lašas ( Talmudas, Joma).
Ir
dar, jei žmogus pergalės save šioje kovoje ir didelėmis
pastangomis
pašalins iš savęs blogas savybes, tada vykdys Torą Dangaus vardu.
Tada vadinsis absoliutus teisuolis, bijantis Dangaus, didvyris, nugalėjęs savo blogio instinktą.
Ir kai žmogus pripras prie naujo gyvenimo ir pašalins iš savęs visiškai blogas savybes.
Tai
reiškia, kai jau jo siela nebegeis iš vis šių blogų savybių,
bet įsigis
geras savybes ir jau nebereikės jam kovoti su blogio instinktu.
Iš
tikro, kai jau kūnas ir žemesnė (pagrindinė) siela bus visai
išvalyta,
nuo visų rūšių materialių (sielos) teršalų, kaip pasakyta apie Moše:
„Nusiauk nuo kojų batus“ (Šmot 3 – 5).
Tada
apsirengs žmogus keturiomis raidėmis Havaja (הוי''ה)
ir bus
„šventas sostas“ ir Kūrėjo „vežimas“ (merkava).
Toks žmogus vadinsis mylintis Kūrėją, absoliutus chasidas, tobulas iš visų pusių.