kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • אולם עדיין נשאר לנו מקום לשאלה, אם כל תכלית התורה וכל הבריאה, אינה אלא להרים את האנושות השפלה, עד שיהיו ראויים לאותו רוממות הנפלאה – "ולדבקה בו יתברך ויתעלה". היה לו לברא אותנו ברוממות זו, ולא להטריח אותנו ביגיעת הבריאה, התורה והמצוות? בעה''ס, אהבת ה' ואהבת הבריות Tačiau dar lieka klausimas, jei visos Toros ir visos kūrinijos tikslas – „pakelti“ žmoniją į šias nuostabias „susiliejimo su Kūrėju“ aukštumas, kodėl nebuvo galima iškart žmonijos sukurti tokiame lygyje? Ir kodėl dar reikėjo kūriniją apsunkinti didelėmis pastangomis Toroje ir priedermėse? (Baal Sulamas „Meilė Kūrėjui ir meilė žmonėms“)

הקדמה לתלמוד עשר הספירות  

Įvadas į „Mokymą apie dešimt sfirot“

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį

     


                                                            

                                                   24.


Ir tai labai paprasta, nes čia visai nekalbama apie atviros Toros mokymą,
liečiantį žinias apie praktinį įstatymų vykdymą.
Iš tikro „negali prasčiokas būti chasidas (dvasingas)“,
ir „talmudinių nuostatų klaida skaitosi, kaip tyčinis nusikaltimas“,
nes galiausiai „viena nuodėme prarandama labai daug gerumo“.


Todėl kiekvienas mokinys privalo kartoti įstatymus,
kad nesuklysti praktiniame jų vykdyme.

Ir čia yra kalbama apie gilinimąsi į atviros Toros išmintį,
liečiantį problemas, susijusias su praktiniu įstatymų (halachos) laikymusi.
Taip, kaip ir pabrėžia rabi Chaimas Vitalis,
kad galima palengvinti Toros mokymą,
ir tai neliečia praktinių įstatymų (halachos) vykdymo.


Todėl mokinys gali mokytis iš sutrumpintų knygų, bet ne iš šaltinių,
tačiau ir čia reikalingas didelis gilinimasis.
Juk negalima lyginti žmogaus, žinančio halacha iš šaltinio,
su žinančiu ją iš santraupos ar iš apybraižos.
Ir kad čia nebūtų suklydimo,
iškart savo žodžių pradžioje rabi Chaimas Vitalis pateikia tvirtinimą,
kad siela susijungia su kūnu,
tik būdama ištaisyta Toros priedermėmis, 613 priedermėmis.