kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • כל שרוח הבריות נוח הימנו. והקשה, הלא מצאנו אצל הגדולים המפורסמים ביותר כל שהבריות שהיו להם מחלוקת, אם כן אין רוח הבריות נוח הימנו? בעה''ס, שמעתי „Kieno dvasia patinka žmonėms, to dvasia patinka ir Kūrėjui“ (Avot 3 – 10). Iškyla klausimas: Iš tikro mes matome, kad pas didžiuosius ir labiausiai žinomus Toros išminčius buvo nesutarimai su aplinkiniais? Ir jeigu taip, tai: „Žmogaus dvasia nepatinka jiems“, nors „patinka“ Kūrėjui? (tai, ką girdėjo ravas Baruchas Ašlagas iš savo tėvo Baal Sulamo)

השלום 

Taika

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį




 6. (4)

 

     Mišna: „Viskas yra duodama už užstatą, o „tinklas“ užmestas ant visų „gyvųjų“

 

Todėl rabi Akiva sako:

„Sąskaitos knyga“ atverta, o ranka rašo“.

Iš tikro kiekviena būsena,

kurioje atsiduria karta, panaši į „sąskaitos knygą“.

Ir kiekvienas, darantis nusikaltimą,

yra fiksuojamas „rašančios rankas“,

kuri kiekvieną nusikaltimą  įrašo į „sąskaitos knygą“,

kol nusikaltimai susikaupia į tokį kiekį,

kad jau visuomenė nebegali kentėti.

Todėl tada yra „sulaužoma“ ši bloga būsena ir yra pereinama į „geresnę pakopą“.

Ir kiekvienas veiksmas yra „užrašomas“,

t. y. įeina į esamos būsenos sąskaitą.

 

Toliau tęsia rabi Akiva:

„Kiekvienas, norintis paimti į skolą, gali ateiti ir paimti“.

Tai reiškia, kad yra žmonių,

kurie galvoja, jog mūsų pasaulis nėra be priežiūros,

t. y. be „Šeimininko“, aspektu – „atidaryta parduotuvė“.

Tačiau iš tikro yra Šeimininkas – „Pardavėjas“,

kuris stovi „parduotuvėje“, ir reikalauja iš kiekvieno „imančio į skolą“,

pilnai sumokėti už paimtą „prekę“.

Tai reiškia, kad žmogus, gerai „apsipirkęs“ šioje „parduotuvėje“,

turi stengtis Kūrėjo darbe,

ir taip užtikrintai ateiti į savo sukūrimo tikslą,

kaip ir nori Kūrėjas.

 

Iš tikro toks žmogus skaitosi, kaip:

„Norintis paimti į skolą“.

Todėl prieš ištiesdamas ranką ir ką nors imdamas iš „parduotuvės“,

t. y. iš mūsų pasaulio, toks žmogus žino,

kad jis ima „į skolą“ ir įsipareigoja sumokėti „pilną kainą“.

Tai reiškia, kad žmogus, „apsirūpinęs“ parduotuvėje,

įpareigoja save stengtis ir ateiti į Kūrėjo iškeltą tikslą.


Iš tikro žmogus garantuoja „sumokėti skolą“ tuo,

kad jis ateis į Kūrėjo „iškeltą tikslą“.

Ir todėl toks žmogus yra vadinamas:

„Norintis paimti į skolą“,

t. y. įsipareigojantis viską sumokėti ir grąžinti.