Kai ravas Baruchas pradėjo savo dukters
piršlybas su rabi Icchaku Agasi,
rabi Icchakas pirmiausiai nuėjo
pas Baal aSulamą asmeniniam pokalbiui.
Baal aSulamas jam išdėstė
savo sistemos ir savo kelio pagrindus.
Ir galiausiai Baal aSulamas
pasakė:
„Jei priimsi šį kelią, piršlybos įvyks, jei ne –
bus atšauktos“.
Rabi Icchakas sutriko:
„Jūsų kelio esmė yra
egoistinės meilės sau anuliavimas, tai kelias,
kurio pagrindas yra
gavimas ne dėl savo naudos.
Ir būtent jūs man siūlote užmokestį
ir naudos gavimą už tai,
kad eisiu jūsų keliu, tai yra piršybas
su jūsų anūke!“
Baal aSulamas jam atsakė:
„Yra žmonių,
kuriems reikia truputį „lo lišma“,
kad juos pritraukti ir
įvesti į šventumo kelią.
Tačiau taip pat yra žmonių, kuriems,
kad juos patraukti,
reikia labai didelio ir stipraus „lo lišma“
aspekto.
Ir tu priklausai antrąjai kategorijai žmonių...“.
Rabi Icchakas Agasi pasakojo:
„Kai užėjau
pas Baal aSulamą asmeniniam pokalbiui,
pasijaučiau lyg būčiau
operacijoje.
Jis padalino mano asmenybę į atskiras dalis,
analizuodamas manyje esantį blogį.
Tačiau paskui vėl sujungė visas mano dalis į vieną visumą,
parodydamas ištaisymo kelią“.
Rabi Icchakas Agasi buvo labai stipri asmenybė, todėl jis užėmė svarbias
pareigas organizacijoje „Agudat Israel“.
(„Agudat Israel“ – tarptautinė judėjų ortodoksų religinė organizacija,
apsijungusi į politinę partiją)
Jis buvo antras žmogus po organizacijos lyderio Moše
Paruš.
Tačiau kai rabi Icchakas tapo Baal aSulamo mokiniu, jis pasitraukė iš bet
kokios visuomeninės veiklos bei vadovaujančių
pareigų
(nors, jei būtų pasilikęs, be jokių abejonių su laiku
būtų tapęs „Agudat
Israel“ vadovu).
Tas, kuris turėjo laimę mokytis pas Baal aSulamą ir anuliuotis prieš jį,
nebeturėjo jokio noro bei poreikio garbės troškimui.
Ir visa tai todėl, kad matė didžiulį Baal aSulamo „savęs sumažinimą“.