kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • כל שרוח הבריות נוח הימנו. והקשה, הלא מצאנו אצל הגדולים המפורסמים ביותר כל שהבריות שהיו להם מחלוקת, אם כן אין רוח הבריות נוח הימנו? בעה''ס, שמעתי „Kieno dvasia patinka žmonėms, to dvasia patinka ir Kūrėjui“ (Avot 3 – 10). Iškyla klausimas: Iš tikro mes matome, kad pas didžiuosius ir labiausiai žinomus Toros išminčius buvo nesutarimai su aplinkiniais? Ir jeigu taip, tai: „Žmogaus dvasia nepatinka jiems“, nors „patinka“ Kūrėjui? (tai, ką girdėjo ravas Baruchas Ašlagas iš savo tėvo Baal Sulamo)

פתיחה לחכמת הקבלה 

Įvadas į kabalos išmintį

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį






Trijų balsių (nekudot) cholam, šuruk ir chirik paaiškinimas

 

 86.

 

Žinok, kad balsiai dalinasi į tris aspektus: roš, toch, sof.

Aukštutiniai”  balsiai, esantys virš raidžių, bendrai vadinami:

- „Cholam”.


Vidurinai” balsiai, esantys  raidžių viduje, bendrai vadinami:

- „Šuruk”, arba Melafon”,

t.y. raide vav” su tašku joje.


Ir apatiniai”  balsiai, esantys žemiau raidžių, bendrai vadinami:

- „Chirik”.

 

87.

 

Paaiškinimas.

Raidės reiškia „indus“ (kelim), t.y. guf (kūno) sfirot, nes dešimt roš sfirot

yra tik „šaknys“ indams, bet ne patys indai.

Ir balsiai (nekudot) reiškia šviesas, kurios „suteikia gyvybę“ indams ir „išjudina“ juos.

 

Iš tikro „chochma“ (išminties) šviesa vadinama „chaja“ (gyvybės) šviesa.

Ir tai „nauja šviesa“, kurią gavo zon de A‘‘K iš parufų „A‘‘B – Sag“,

apšvietusių Nekudim indus, ir kiekvienoje pakopoje nuleidusių „hey tata“ atgal į pe.

Todėl A‘‘B – Sag sugrąžino į pakopą „achap“ indus ir „gar“ šviesas.


Taip pat ši šviesa „išjudina“ achap indus, pakelia juos iš apatinės pakopos, bei

sujungia su aukštesne pakopa, kaip anksčiau.


Ir tai paslaptis, kad balsiai „išjudina“ raides. 

Todėl ši iš parcufų „A‘‘B – Sag“ išeinanti chaja šviesa,

suteikia achap indams gyvybę,

apsirengdama juose.