kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • ותהר עוד ותלד בן ותאמר הפעם אודה את יהוה על כן קראה שמו יהודה ותעמד מלדת. בראשית כט' – לה Ir pastojo (Leja) vėl ir pagimdė sūnų, ir pasakė: „Dabar padėkosiu Kūrėjui“, todėl pavadino vardu „Jehuda“ (padėka) , ir nustojo gimdyti. (Berešit 29 – 35)

פתיחה לחכמת הקבלה 

Įvadas į kabalos išmintį

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį



Zat de Nekudim „man“ pakėlimas į Aba ve Ima ir sfiros „daat“ paaiškinimas


92.


Jau sakėme, kad hey tata pakilimas į nikvei einajim įvyko cimcum bete ir sąlygojo katnut de Nekudim išėjimą, todėl kiekviena pakopa pasidalino į dvi dalis.


Pirma dalis:

g‘‘e (galgalta ve einajim), kuri pasiliko savo pakopoje,
ir todėl yra vadinama „panim“ indais.


Antra dalis:

achap (ozen, chotem, pe), kuri nukrito iš savo pakopos į žemesnę,
ir todėl yra vadinama „achoraim“ indais.
Kaip yra paaiškinta 76 sk.


Iš tikro kiekviena pakopa pasidarė „dviguba“,
t. y. su „pnimijut“ (vidine dalimi) ir „chiconijut“ (išorine dalimi).
Tai reiškia, kad viršutinės pakopos „achorajim“ nukrito į apatinės pakopos „pnimijut“.


Todėl Keter deNekudim achapas yra nukritęs ir apsirengęs Aba ve Ima g‘‘e,
t. y. vidinėje dalyje.
Ir Aba ve Ima achapas yra nukritęs ir apsirengęs g‘‘e zat de Nekudim.


93.


Iš tikro gadlut de Nekudim metu išeinanti nauja šviesa A‘‘B – Sag,
nuleidžia atgal hey tata į savo vietą, į pe,
ir tada pakopa susigrąžina savo nukritusį achapą.
Tada skaitosi, kad apatinė pakopa (g‘‘e),
kuri buvo „susijungusi“ su viršutinės pakopos achapu,
taip pat kyla kartu į viršutinę pakopą.
Juk yra taisyklė, kad „dvasingume nėra išnykimo“.


Kaip apatinės pakopos g‘‘e buvo susijungusi katnuto metu su aukštutinės pakopos achapu,
taip šios pakopos neatsiskiria viena nuo kitos ir gadluto metu,
kai viršutinės pakopos achapas sugrįžta į savo pakopą.
Tai reiškia, kad tada apatinė pakopa tampa tokia pati,
kaip ir viršutinė, nes apatinis, pakilęs į viršutinį,
tampa toks pat, kaip ir viršutinis.