kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • ומכאן באנו גם לסוף דעתם של המקובלים, שהבאנו בחקירה הג'. שתמהנו עליהם, איך אפשר לומר על הנשמות, שהן חלק אלקי ממעל, בהשואה אל האבן שנחצבה מהר, שאין הפרש ביניהן אלא שזה "חלק" וזה "כל". בעה''ס, הקדמה לספר הזוהר Ir dabar atėjome prie Trečio tyrinėjimo, kurį mums pateikė kabalistai, supratimo. Stebėjomės, kaip galima pasakyti pasakyti apie sielas, kad jos yra „Kūrėjo dalis iš viršaus“. Ir sulygino tai su akmeniu, atskeltu nuo „kalno uolos“, kad nėra skirtumo tarp jų, t.y. siela (akmuo) yra „dalis“, o Kūrėjas (kalno uola) yra „viskas“. (Baal Sulamas „Įvadas į knygą Zohar“)

זוהר לך לך ומלכי צדק  

Zohar „Ir Teisingumo Karalius“

rabi Šimonas ben Jochajus

 
 
 

Uždaryti užduotį



                                   (Ištraukos)

 

Atsistojo abu (r. Elazaras ir vienas judėjas) ir nuėjo pas rabi Šimoną,

kur tas judėjas sėdėjo ir mokėsi  Toros visą dieną.

Vieną dieną mokėsi apie priedermę  (netilat jadajim – ritualinis rankų apiplovimas).

Pasakė rabi Šimonas tas,

kas neapiplauna rankų tinkamai, nežiūrint į tai,

kad yra baudžiamas „viršuje“,

taip pat yra baudžiamas ir „apačioje“, mūsų pasaulyje.

 

Ir kokia gi bausmė „apačioje“?

Įveda save į skurdą.

Kokia bausmė, toks ir atlygis „viršuje“ ir „apačioje“.

O tas, kas apiplauna rankas tinkamai,

sąlygoja sau palaiminimą „iš viršaus“,

nes „aukštutiniai palaiminimai“ nusileidžia ant jo rankų tinkamai.

Ir dar „apačioje“ jis yra palaiminamas turtingumu.

 

Paskui rabi  Šimonas pažiūrėjo,

kaip šis judėjas atlieka   נטילת ידיים (netilat jadajim – rankų apiplovimą),

ir matė, kad šis judėjas pila ant rankų didelį kiekį vandens.

Pasakė rabi Šimonas:

„Rankos pilnos palaiminimų“.

Taip ir atsitiko, nuo tos dienos ir toliau tas judėjas praturtėjo pasakiškai – rado lobį.

Tačiau jis ir toliau mokėsi Toros,

bei duodavo aprūpinimą vargšams.

Tada šis judėjas džiaugdavosi kartu su jais,

ir visų veidai „švietė“.

Pasakė jam rabi Šimonas: 

„Ir tu džiaugsiesi Kūrėjo šventumu“.