kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • ותהר עוד ותלד בן ותאמר הפעם אודה את יהוה על כן קראה שמו יהודה ותעמד מלדת. בראשית כט' – לה Ir pastojo (Leja) vėl ir pagimdė sūnų, ir pasakė: „Dabar padėkosiu Kūrėjui“, todėl pavadino vardu „Jehuda“ (padėka) , ir nustojo gimdyti. (Berešit 29 – 35)

זוהר ויצא ס''מ ואשת זנונים  

Zohar „Sam“ ir „paleistuvė moteris“

rabi Šimonas ben Jochajus

 
 
 

Uždaryti užduotį

                                  


                                              (Ištraukos)

 

                                                      1.

 

                                      „Sulam“         Jehuda Ašlagas

 

Jau kalbėjome, kad „Pažinimo medis“,

„apsvaiginantis vynas“ bei „paleistuvė moteris“, 

tai  tas pats aspektas,

ir tai vadinasi „šviesos pritraukimas iš viršaus į apačią“.

Iš tikro „Blogio ir gėrio  Pažinimo medyje“ yra du taškai:

(מנולא) „manola“ – „spyna“,

ir (מפתחא) „miftecha“ – „raktas“.

 

Todėl jei žmogus nusipelno,

tada „Blogio ir gėrio  Pažinimo medis“ tampa „geru“.

Iš tikro jei žmogus vadovaujasi „vidurine linija“,

ir pritraukia chochma (išminties, malonumo) šviesą,

esančią „kairėje“ pusėje,

tik iš „apačios į viršų“.

 

Tada yra paslepiamas „manolos“,

kuri yra teismo savybė, „taškas“,

ir atsiveria „gailestingumo savybė“ (miftecha),

kuri išlieja „apatiniams“, t. y. žmonėms, visą gerumą.

Tai reiškia, kad tada žmogus susilieja su „šventumu“,

bei geria „vyną“ su saiku,

ir tai vynas – „linksminantis dievus ir žmones“. 

 

Tačiau,  jei žmogus nenusipelno,

tada „Blogio ir gėrio  Pažinimo medis“ tampa „blogu“.

Tai reiškia, kad tada žmogus stiprina „kairę liniją“,

ir pritraukia jos šviesą iš „viršaus į apačią“.

Iš tikro tada atsiveria „manolos“, t. y. teismo „taškas“,

ir visos gyvybės šviesos dingsta.

Ir tai paslaptis:

„Juk tu – dulkė, ir į dulkes sugrįši“ (Berešit 3 – 19).