kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • וזה שאמרו בתיקונים (תיקון ל' נתיב תנינא) וז"ל קומו ואתערו לגבי שכינתא דאית לכון לבא בלא סוכלתנו למנדע בה, ואיהי בינייכו. בעה''ס, הקדמה לספר הזהר Tikunim Zohar parašyta (Tikun 30): „Atsibuskite ir atsikelkite dėl šventos Šchinos, nes pas jus širdis tuščia, be suvokimo, kad pažinti ir suprasti Ją, nors Ji ir yra jumyse“. (Baal Sulamas „Įvadas į knygą Zohar“)

זוהר הקדמת ספר הזהר פקודי אורייתא פקודא חדסר 

Zohar „Toros įsakymai. Vienuoliktas“ (1)

rabi Šimonas ben Jochajus

 
 
 

Uždaryti užduotį


(Ištraukos)


Zohar



Vienuoliktas įsakymas – atiduoti dešimtinę.
Čia yra du įsakymai:
vienas atiduoti pajamų dešimtinę,
o kitas atiduoti pirmuonis medžio vaisius.


Parašyta: „Štai daviau (הנה נתתי – hine natati) jums visą žolę, sėjančią sėklą,
kuri ant visos žemės paviršiaus“ (Berešit 1 – 29).
Čia parašyta: „Štai daviau“ – הנה נתתי.


Ir taip pat parašyta:
„Ir Levio sūnums štai daviau (הנה נתתי – hine natati) visą dešimtinę (מעשר – maaser) Izraelyje“ (Vajikra 18 – 21).
Dar parašyta:
„Ir visa žemės dešimtinė (מעשר maaser) iš žemės sėklų ir iš medžio vaisių – Kūrėjui“.


Sulam Jehuda Ašlagas


Iš tikro čia yra labai gilus dalykas,
nes „valgymo aspektas“ – tai šventų kibirkščių,
esančių klipot (netyrose jėgose) išaiškinimo paslaptis.
Valgymo dėka susijungia „šventos kibirkštys“,
esančios maiste su žmogaus siela – „mėsa“ su „mėsa“ (kūnas su kūnu),
o maisto atliekos išeina lauk.


Taip, kad per visą savo gyvenimą žmogus surenka visas „šventas kibirkštis“,
skirtas žmogaus sielos užpildymui,
nes be jų sielai trūksta tobulumo.


Pasakyta Zohare, kad Pirmam Adamui nebuvo leista valgyti mėsos, kaip parašyta:
„Štai daviau jums visą žolę, sėjančią sėklą ...jums valgymui“ (Berešit 1 – 29).
Ir ne daugiau, t.y. viską, išskyrus mėsą.


Tačiau po „Pažinimo medžio“ nuodėmės,
žmogaus „kūnas“ jau „susitepė“ ir Noachui (Nojui) buvo pasakyta:
„Kaip žaliuojančią žolę daviau jums viską“ ( Berešit 9 – 3),
t.y. netgi mėsą valgymui.