kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • ומכאן באנו גם לסוף דעתם של המקובלים, שהבאנו בחקירה הג'. שתמהנו עליהם, איך אפשר לומר על הנשמות, שהן חלק אלקי ממעל, בהשואה אל האבן שנחצבה מהר, שאין הפרש ביניהן אלא שזה "חלק" וזה "כל". בעה''ס, הקדמה לספר הזוהר Ir dabar atėjome prie Trečio tyrinėjimo, kurį mums pateikė kabalistai, supratimo. Stebėjomės, kaip galima pasakyti pasakyti apie sielas, kad jos yra „Kūrėjo dalis iš viršaus“. Ir sulygino tai su akmeniu, atskeltu nuo „kalno uolos“, kad nėra skirtumo tarp jų, t.y. siela (akmuo) yra „dalis“, o Kūrėjas (kalno uola) yra „viskas“. (Baal Sulamas „Įvadas į knygą Zohar“)

זוהר הקדמת ספר הזוהר אותיות דרב המנונא סבא 

Zohar „Ravo Hemnuna Saba raidės“

rabi Šimonas ben Jochajus

 
 
 

Uždaryti užduotį



(Ištraukos)


Zohar


Įėjo raidė ס „Samech“ ir pasakė:
„Pasaulių Viešpatie, gerai Tau manimi sukurti pasaulį,
nes manyje yra „palaikymas“ סמיכה (smicha) „krentantiems”.
Kaip parašyta:
„Palaiko סומך (somech) Kūrėjas visus krentančius“ (Tehilim 145 – 14).


Pasakė jai Kūrėjas:
„Būtent dėl to tu turi būti savo vietoje ir nepajudėti iš jos.
Ir jei tu paliksi savo vietą (žodyje „atrama” סמך ),
kas bus su tais „krentančiais”,
kai jie remiasi tik į tave? “
Iškart nuėjo į šalį.


Sulam Jehuda Ašlagas


Raidė „Samech“ mąstė, kad ji yra tinkamesnė už kitas raides,
kurios buvo prieš ją.
Iš tikro „Samech“ raidės šviesa, tai „chasadim” (pastangų, gerumo) šviesa,
todėl šiai šviesai nėra jokio pavojaus iš klipot pusės,
nes klipot trokšta tik „chochma” – malonumo šviesos.
Tai reiškia, kad klipot „bėga” nuo „chasadim” šviesos,
todėl raidė galvojo,
kad jos atstovaujama savybė yra labiausiai tinkama pasaulio sukūrimui.


Taip pat „Samech“ mąstė, kad ji gali padėti pasaulio gyventojams,
net kai jų darbai yra „sugedę” ir netinkami,
t.y. net ir tada nebus jokio kontakto su klipot.
Tačiau Kūrėjas atsakė jai:
„Būtent dėl to tu ir turi būti savo vietoje, bei nepajudėti iš jos“.


Iš tikro raidės „vieta”, t.y. pareiga – padėti „krentantiems”,
ir apsaugoti pasaulio gyventojus, kai jie „sugadina” savo veiksmus.

Ir todėl raidė turi visada būti savo „vietoje” bei nepasitraukti iš jos,
nes jei pasaulis bus sukurtas šia savybe,
visi „krentantys” liks „mažoje būsenoje“ ir nebus „augimo”, bei tobulėjimo.
Tai reiškia, kad „apatiniai” negalės „pakelti” maldos į viršų,
kuri atvestų juos į „Galutinį ištaisymą”.
Todėl raidė „Samech” turi tik pasilikti savo vietoje,
kaip „ištaisymo faktorius”, kol apatiniai dar nėra tobuli.
Tačiau, kai pasaulio gyventojai „išsityrins”,
tada jie galės pritraukti šviesą visame pilname lygyje „šimtas palaiminimų“ paslaptimi.


Tai ir pasakė Kūrėjas:
„Jei tu paliksi savo vietą (žodyje „atrama” סמך ),
kas bus su tais „krentančiais”, kai jie remiasi tik į tave?“
Tai reiškia, kad tada „krentantys” pasiliks nuopuolyje,
ir todėl „apatiniai” visada yra priklausomi nuo tavo pagalbos.


Iš tikro „apatiniams” raidė reikalinga, kaip „parama”,
kol jie patys galės „atsistoti ant kojų”.
Ir todėl ji negali būti pasaulio sukūrimo pradžia.