kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • כן כתב הרמב"ן ז"ל בהקדמת פרושו על התורה, וז"ל, "ואני הנני מביא בברית נאמנת וכו' לכל מסתכל בספר הזה וכו' מכל הרמזים אשר אני כותב בסתרי התורה, כי אני מודיעו נאמנה שלא יושגו דברי ולא יודעו כלל בשום שכל ובינה זולת מפי מקובל חכם לאזן מקבל מבין". וכמתכונתו כתב ג"כ הרב חיים ויטאל ז"ל בהקדמה לעץ חיים. וכן בדברי חז"ל (חגיגה י"א:) "אין דורשין במרכבה ביחיד אלא א"כ הוא חכם ומבין מדעתו.בהע''ס, מהות חכמת הקבלה Rambanas savo Toros komentarų įvade rašo: „Iš tikro aš pateikiu patikimą sandorį.... kiekvienam žvelgiančiam į šią knygą... Tai reiškia, kad visose užuominose, kuriose aš rašau apie Toros paslaptis, aš tvirtai patikinu, kad mano žodžių negalima suvokti jokiu protu ir jokiu intelektu,tik iš išminčiaus kabalisto lūpų labai nuovokiam mokiniui“. (Baal Sulamas „Kabalos išminties esmė“)

הקדמה לספר הזהר נא  

Įvadas į knygą Zohar

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį

       


                                          

                                                                 51.


Iš tikro tšuva (atgaila, sugrįžimas) ir tyrumas yra priimamas viršuje tik, jei jis bus absoliutus, t.y. jei žmogus nebesugrįš vėl prie savo kvailystės (nuodėmės).


Apie tai parašyta:
„Į ką panaši tšuva (atgaila, sugrįžimas)?
Tol kol paliudija žinantis paslaptis, kad žmogus jau nebesugrįš prie savo kvailystės (nuodėmės)“.


Todėl, kaip ir sakėme, jei žmogus išsityrina savo noro gauti lygį „domem“, tada jis nusipelno pasaulio Asija parcufo nefeš, t.y. pakyla ir aprengia pasaulio Asija sfirą malchut.
Iš tikro žmogus turi nusipelnyti ištyrinti savo noro gauti lygį „domem“ su absoliučiu pastovumu, kad „jau nebesugrįš prie savo kvailystės“, tik tada jis gali pakilti į dvasinį Asija pasaulį.
Tai reiškia, kad dabar yra pas žmogų tyrumas ir absoliutus formų sutapimas su šiuo pasauliu.


Tačiau kitos pakopos, apie kurias kalbėjome, t.y. Asijos pasaulio ruach, nešama, chaja ir jechida nėra ištaisomos pastoviai.
Tai reiškia, kad noro gauti lygiams „comeach, chai ir medaber“ neturi būti absoliutus ir pastovus tyrumas, kad gauti Asijos pasulio lygio ruach, nešama, chaja ir jechida šviesas.
Todėl apie šiuos lygius neturi paliudyti „žinantis paslaptis, kad žmogus nebesugrįš prie savo kvailystės“.
Taip yra todėl, kad visos penkios Asijos pasaulio k – ch – b – t – m sfirot yra tik malchut aspektai, kurie skirti tik „domem“ lygio ištyrinimui.
Todėl, jei jau žmogus nusipelno ištyrinti savo noro gauti lygį „domem“, jau yra pas jį sutapimas su visu Asija pasauliu.


Tačiau kitos Asijos pasaulio sfirot: tiferet, bina, chochma ir keter gauna švytėjimą iš aukštesnių pasaulių.
Pvz. Asijos pasaulio tiferet gauna švytėjimą iš pasaulio Jecira, kuris yra visas sfiros tiferet ir šviesos ruach aspektas.
Taip kaip Asijos pasaulio bina gauna iš pasaulio Brija, kuris yra visas nešama.
Ir Asijos pasaulio sfira chochma gauna švytėjimą iš pasaulio Acilut, kuris yra visas chochma ir šviesa chaja.
Todėl, nors žmogus ištyrina pastoviai tik dalį „domem“, o kitas noro gauti dalis „comeach, chai ir medaber“ ištyrina nepastoviai, jis gali gauti ir aukštesnes šviesas, tik nepastoviai.
Iš tikro, kai žmoguje vėl „prasiveržia“ noras gauti sau (egoizmas) kokiame iš šių trijų nepastoviai ištyrintų lygių, jis iškart praranda atitinkamas aukštesnes šviesas.