kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • הנה עין ה' אל יראיו למיחלים לחסדו. להציל ממות נפשם ןלחיותם ברעב. תהלים לג' – יח', יט'. רב ברוך אשלג, שלבי הסולם „Kūrėjo akis ant bijančių Jo, laukiančių Jo gerumo, kad išgelbėti jų sielas nuo mirties, ir maitinti juos bado metu“ (Tehilim 33 – 18, 19).

שערי קדושה חלק ב שער ח 

Šventumo vartai Antra dalis. Aštuntieji vartai

ravas Chaimas Vitalis רב חיים ויטאל

 
 
 

Uždaryti užduotį



Atgailos (tšuva, sugrįžimo) vartai


Nėra tokios nuodėmės, net Kūrėjo neigimas, kurie atsilaikytų prieš atgailą (tšuva, sugrįžimą), net jei „tšuva“ yra padaroma mirties valandą.


Iš tikro yra kelios „apsivalymo“, t.y. išsityrinimo rūšys:


1. Jei žmogus prasižengė „lengvom“ priedermėm „daryk“,
tada padaro „tšuva“ ir nejuda iš vietos (nepasitaukia nuo Kūrėjo),
kol jam nėra atleidžiama.


2. Jei žmogus prasižengė „lengvom“ priedermėm „nedaryk“,
jį ištyrina „tšuva“ ir Jom Kipurim.


3. Jei žmogus prasižengė „sunkiai“ priedermei, jį ištyrina,
t.y. jis yra baudžiamas „karet“ – sielos „atkirtimu“,
arba mirtimi iš Dangaus pusės.


4. Jei žmogus prasižengė „sunkiai“ priedermėms „daryk“ ir „nedaryk“,
jį ištyrina, tada, kai jis yra baudžiamas „Beit din“, t.y. teismo nuosprendžiu mirtimi.


5. Jei žmogus keikė Kūrėją, ar prasižengė labai sunkiai,
jis „nusileidžia“ į gehinomą (pragarą) ir daugiau nebepakyla iš ten.
Taip pat žmogus „neprisikelia iš numirusių“.


„Tšuva“ (atgaila) ištyrina nuodėmes tik tada, jei vėl nesugrįžtama prie savo nusikaltimų antrą kartą.
Tai reiškia, jei žmogus padaro „tšuva“ iš meilės ar iš bausmės „baimės“,
jis išrauna nuodėmę iš pagrindų.
Tačiau, jei žmogus padaro „tšuva“ todėl, kad jam atėjo kentėjimai, nuodėmė neišgydoma pilnai ir žmogus skaitosi „pažeistas“.

„Tšuva“ reikalauja prisipažinimo žodžiu.
Prisipažinimo tekstas –„Tachanun“, pagal Talmudo traktatą „Joma“, yra visuose siduruose.