kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • תורת ה' תמימה – משיבת נפש. עדות ה' נאמנה – מחכימת פתי. פיקודי ה' ישרים – משמחי לב. מצוות ה' ברה – מאירת עיניים. תהלים יט' – ח', ט Kūrėjo Tora tobula – sugrąžina sielą. Kūrėjo atvėrimai tikri – „paprotina“ naivuolį. Kūrėjo įsakymai tiesūs – džiugina sielą. Kūrėjo priedermė aiški – „apšviečia“ akis. (Tehilm 19 – 8, 9)

זאת חנוכה 

„Zot – Chanuka!“, „Tai – Chanuka!“

Ravas Adamas Sinajus הרב אדם סיני

 
 
 

Uždaryti užduotį





Aštunta Chanukos diena vadinasi:

„Zot – Chanuka!, Tai – Chanuka!

Ką reiškia šis pavadinimas?

Kuo aštunta diena skiriasi nuo kitų dienų?

 

Kai mes norime suprasti kokią tai Toros sąvoką,

pirmiausiai mes turime suprasti jos vidinę prasmę.

Vidinis supratimas slypi pačiuose žodžiuose:

„Zot“ (Tai) ir „Chanuka“ (Atnaujinimas).

 

                                         Ką reiškia žodis „Zot“?

Žodis „zot“ Toroje yra naudojamas, aprašant „chok“ (nesuprantamus

racionaliu protu) įstatymus, kaip parašyta: „Zot chukat para aduma“ – „tai

raudonos karvės įstatymas“.

Šiuos įstatymus galima „suvokti“ tik tikėjimo pagrindu.

Galimybė ateiti prie tikėjimo yra tik tada,

kai žmogus turi pasirinkimo laisvę.

Iš tikro, jei nėra „pasirinkimo laisvės“,

neįmanoma ateiti prie tikėjimo.

Todėl „pasirikimo laisvė“ yra tik tada, kai yra „paslėpimas“.


Toroje paslėpimas yra vadinamas „naktimi“,

todėl „įsigyjame“ tikėjimą tik naktį.

Iš čia knygos Zohar raginimas:

Tik naktį mokintis „kabalos išmintį“.

Tačiau, ką reiškia, kad „įsigyjame“ tikėjimą,

juk mokėmės, kad tikėjimą reikia kaskart vis atnaujinti.

Iš tikro tikėjimo „įsigijimas“ –  tai pastovių jėgų tikėjimo atnaujinimui „įsigijimas“.

 

                                  Koks yra ryšys tarp „zot“ ir „Chanuka“?

Jau sakėme, kad Chanukos šventė atspindi manyje tikėjimo potencialą,

kuris yra pasiruošęs veiksmui.

Kuo ypatinga aštunta diena, juk ir pirmą dieną reikia tikėjimo potencialą panaudoti veiksmui?

Taip pat antrą ir trečią dieną...

Iš tikro sąvoka „aštuoni“ (šmone) yra artima sąvokai „nešama“ (siela).

Todėl žodį „aštuoni“ (שמנה) sudaro tos pačios raidės, kaip ir žodį „siela“ (נשמה).

Tai reiškia, kad aštuoni, tai visų dienų rezultatas – „sielos triumfas“.


Kaip žinome, kad aštunta diena yra „apipjaustymo“ diena.

Tai netyrų jėgų iš sielos, kaip ir fizinio aspekto iš kūno, pašalinimo diena.

Būtent dėl šios dienos aspekto ir įvyko karas su „graikais“,

pasibaigęs „Chanukos stebuklu“.


Ir vėl grįžtame prie pagrindinio Toros aspekto – „tikėjimo“.

Tai reiškia, kad tikėjimas –  „zot“ geriausiai atsispindi aštuntą – „sielos“ dieną,

ir šį tikėjimą būtina pastoviai atnaujinti – „Chanuka“.

Todėl per „Zot Chanuka!“ uždegame visas aštuonias žvakes,

kad išreikšti sielos tobulumą”.

Tai „perėjimas“ iš mūsų materialaus pasaulio į dvasinį – tikėjimo pasaulį,

t.y. visiška pergalė prieš „graikus“ – „kūnišumą“.