kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • ומכאן באנו גם לסוף דעתם של המקובלים, שהבאנו בחקירה הג'. שתמהנו עליהם, איך אפשר לומר על הנשמות, שהן חלק אלקי ממעל, בהשואה אל האבן שנחצבה מהר, שאין הפרש ביניהן אלא שזה "חלק" וזה "כל". בעה''ס, הקדמה לספר הזוהר Ir dabar atėjome prie Trečio tyrinėjimo, kurį mums pateikė kabalistai, supratimo. Stebėjomės, kaip galima pasakyti pasakyti apie sielas, kad jos yra „Kūrėjo dalis iš viršaus“. Ir sulygino tai su akmeniu, atskeltu nuo „kalno uolos“, kad nėra skirtumo tarp jų, t.y. siela (akmuo) yra „dalis“, o Kūrėjas (kalno uola) yra „viskas“. (Baal Sulamas „Įvadas į knygą Zohar“)

זוהר חדש חקת שירת הבאר 

Zohar „Daina“

rabi Šimonas bar Jochajus רבי שמעון בר יוחאי

 
 
 

Uždaryti užduotį



(Ištraukos)


Ateik pažiūrėk.
Šventumas turi „dvylika vartų“, ir tai švento miesto vadinamo Jeruzalė paslaptis.

Iš šių „vartų“ išeina dvylika aukštutinių dovanų, ir tai:

- gėris,

- linksmumas,
       - palaiminimas, 

- taika, 

- pagalba, 

- tyrumas, 

- Tora, 

- išmintis, 

- gyvenimas, 

- troškimas, 

- turtas 

- ir garbė.

Ir visos dvylika Izraelio giminių maitinosi iš šių „vartų“.


Iš tikro, kai vyras veda moterį, jis susilieja su „šventumu“,
t. y. kai vyras nėra vedęs, jis neturi „šventumo“,
nes Šchina (dieviškas buvimas) nedvelkia ten, kur yra trūkumas.
Todėl nevedęs vyras neturi dvylikos „aukštutinių dovanų“.


Todėl kiekvienas, gyvenantis be žmonos,
gyvena be „gėrio“, kaip parašyta:
„Negerai žmogui būti vienam“ (Berešit 2 – 18).


Gyvena be „linksmumo“, kaip parašyta:
„Ir linksminsies tu ir tavo namai“ (Dvarim 14 – 26).


Gyvena be „palaiminimo“, kaip parašyta:
„Suteikti savo namams palaiminimą“ ( Jechezkel 44).


Gyvena be „taikos ir tobulumo“, kaip parašyta:
„Ir sužinosi, kad taika tavo palapinėje“ ( Jobas 5).


Gyvena „be pagalbos“, kaip parašyta:
„Padarysiu jam pagalbininką pagal jį“ (Berešit 2 – 18).


Gyvena „be tyrumo ir apsivalymo“, kaip parašyta:
„Ir apsivalys save ir savo namus (Vajikra 16).


Gyvena be Toros, kaip parašyta:
„Ar turiu aš pagalbą, ar yra į ką atsiremti?“ (Jobas 6 – 13).


Gyvena „be išminties“, kaip parašyta:
„Protingos moterys stato namus“ ( Mišlei 14 – 1).


Jei žmogus gyvena be žmonos, jis „neturi gyvenimo“, kaip parašyta:
„Atsimink gyvenimą su žmona, kurią mylėjai“ (Kohelet 9 – 9).


„Neturi troškimo“, kaip parašyta:
„Rado žmoną, rado gėrį ir troškimą iš Kūrėjo“ (Mišlei 18 – 22).


„Neturi turto“, kaip parašyta:
„Pasitiki ja vyro širdis ir turtų netrūksta“ (Mišlei 31 – 11).


„Neturi garbės“, kaip parašyta:
„Maloni žmona sąlygos garbę“ (Mišlei 11-16).


Todėl, būtina turėti žmoną, ir ji vadinasi malchut – „Kūrėjo baimė“, kaip parašyta:
„Kūrėjo baimė – tyra (Tehilim 19 – 10).


Todėl, kai vyras veda moterį, atsidaro jam „dvylika vartų“ ir išlieja ant jo palaimą,
nes jis yra malchut (karalystės) „šešėlyje“ ir tampa tobulu.