kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • רבי יוסי הגלילי אומר אין זקן אלא מי שקנה חכמה. קידושין לב' – ב. שלבי הסולם, מועדים, מהו ענין יסורים בעבודה Rabi Josi iš Galilėjos sako: Senas – tas, kas įgijo išmintį. (Talmudas, Kidušin 32 – 2), (Šlavei haSulam „Kentėjimai dvasiniame darbe“)

שערי קדושה חלק ב שער ד  

Šventumo vartai Antra dalis. Ketvirtieji vartai

ravas Chaimas Vitalis רב חיים ויטאל

 
 
 

Uždaryti užduotį



Apie bausmę už blogas savybes (midot) ir užmokestį už geras


6.


Neapykanta.
Dėl neapykantos žmogus nusideda prieš savo artimą,
sąlygodamas jam daug blogybių.
Apie tai pasakė mūsų mokytojai:
„Neapykanta žmonėms išstumia žmogų iš pasaulio” (Avot 4).


Tai tolygu, lyg žmogus nekęstų pačio Kūrėjo,
kuris sukūrė žmogų būtent tokį,
juk visi esame Kūrėjo vaikai.
Tai reiškia, kad toks žmogus nekenčia ir Abrahamo, Icchako bei Jakovo,
kurie taip pat yra iš žmonių giminės.


Iš tikro visos sielos yra susijungusios su šventu Vardu išaukštintam tikslui ir Kūrėjas didžiuojasi visomis sielomis, todėl kaip gi galima jų neapkęsti?
Pasakė mūsų mokytojai:
„Antrojoje Šventykloje buvo daug didelių išminčių ir teisuolių,
bet Ji buvo sugriauta dėl neapykantos be priežasties“ (Talmudas, Joma).


Ir ne tik, bet ir visi kiti prasižengimai yra padaromi su neapykanta be priežasties širdyje.
Toks žmogus visada prasižengia įsakymui, draudžiančiam neapkęsti,
ir anuliuoja veiksmo priedermę:
„Mylėk savo artimą, kaip save patį“ (Vajikra 18 – 19).


Apie šitą priedermę pasakyta, kad tai „pagrindinė Toros taisyklė”,
ir viskas priklauso nuo jos.
Taip pat Moše nusipelnė visų savo dorybių dėka meilės Izraeliui ir pergyvenimo dėl tautos bėdų.


Pasakė Moše Kūrėjui:
„Jei neatleidi jų nuodėmių, ištrink ir mane kartu“ (Šmot 32 – 32).
Todėl Moše atstoja visą Izraelį, kaip parašyta:
„Prisimink ankstesnes dienas ir Moše tautą“ (Ješaja 63 – 11).