kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • אכתוב לך, בחינת עמודי דאמצעיתא בעבודת השי"ת, שיהיה לך תמיד למטרה ימין ושמאל, כי יש הולך שעוד גרוע מיושב ובטל. בעה''ס, אגרות קודש Parašysiu tau, kas yraעמודא דאמצעיתא (amuda de emcaita) „vidurinis stulpas“ – „vidurinė linija“ Kūrėjo darbe. Tai turi būti visada tau, kaip tikslas „prieš akis“, kad nenukryptum nei į „kairę“, nei į „dešinę“. Tai reiškia, kad geriau stovėti „vietoje“, nei eiti neteisinga kryptimi. (Baal Sulamas „Šventi laiškai“)

מבוא לספר הזהר ו, ז  

Pratarmė knygai Zohar

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį

   

                                          

                                                              6.


Kaip jau sakėme, kad dešimt sfirot vadinasi:
Chochma, Bina, Tiferet ir Malchut, o jų šaknis vadinasi Keter.
(Iš viso dešimt, nes sfira Tiferet sudaryta iš šešių sfirot, vadinamų:
Chesed, Gvura, Tiferet, Necach, Hod ir Jesod.
Ir prisimink tai visur, kur tik bus pasakyta dešimt sfirot, t.y. Ch – B – T – M.)


Iš tikro bendru atveju šios sfirot apima visus keturis pasaulius:
Acilut, Brija, Jecira ir Asija.
Tai reiškia, kad:
Acilut pasaulis – tai sfira Chochma,
Brija – tai Bina,
Jecira – Tiferet
ir Asija – Malchut.
Ir kiekvienas pasaulis sudarytas iš šių sfirot Ch – B – T – M,
kad net mažiausia kokio nors pasaulio sudėtinė dalis taip pat turi savyje šias dešimt sfirot.



                                                                      7.


Ir sulygina knyga Zohar šias dešimt sfirot su keturiomis spalvomis.
Balta – tai Chochma spalva,
raudona – tai Bina spalva,
žalia – Tiferet,
ir juoda – Malchut.
Tai panašu į stiklinę prizmę,
turinčią keturias skirtingų spalvų sieneles (pertvaras).
Ir šviesa, praeinanti pro prizmę, įgauna skirtingą atspalvį:
baltą, raudoną, žalią ir juodą, nors pati šviesa visada yra viena, vienalytė.
Taip ir šviesa kiekvienoje sfiroje yra vieningas, paprastas dieviškumas nuo Acilut pasaulio viršaus iki Asija pasaulio apačios.


Ir pasidalinimas į dešimt sfirot Ch – B – T – M, tai dėl indų,
kurie taip pat vadinasi Ch – B – T – M.
Tai reiškia, kad kiekvienas indas tai, kaip stiklinė pertvara,
pro kurią praeidama pas gaunančius dieviška šviesa, įgauna savitą tam indui,
t.y. pasauliui, būdingą atspalvį.
Acilut pasaulyje esantis Chochma indas praleidžia baltą,
t.y. bespalvę šviesą, nes Acilut indas yra toks, kaip ir pati šviesa.
Ir praeidama pro šį pasaulį, dieviška šviesa dėl šio indo, negauna jokio poveikio, pasikeitimo.


Apie šią paslaptį pasakyta Zohare, kad Acilut pasaulyje:
„Jis (Kūrėjas), išeinanti iš Jo šviesa, ir gaunantys šią šviesą indai, yra viena“.
Todėl Acilut pasaulio šviesa skaitosi balta.
Tačiau šviesa, praeinanti pro pasaulius Brija, Jecira ir Asija,
jau įgauna atspalvius ir pakitimus.
Kaip iš pavyzdžio pasaulyje Brija, t.y. Binoje, įgauna raudoną šviesą (atspalvį).
Pasaulyje Jecira, t.y. Tiferet – žalią šviesą,
kokia faktiškai ir yra Saulės spalva.
Ir pasaulyje Asija – juoda šviesą,
kokia yra Malchut spalva.